אמונה בפורט בראג

הצ'פלין הרב אפרים טראביס מבסיס פורט בראג שבארצות הברית, מספר לרב ברוידא במכתב מדהים על מה שחווים החיילים בבסיסו בעקבות הספר בגן האמונה. תיהנו.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

הצ'פלין הרב אפרים טראביס מבסיס
פורט בראג שבארצות הברית, מספר
לרב ברוידא במכתב מדהים על מה
שחווים החיילים בבסיסו בעקבות הספר
בגן האמונה. תיהנו.
 
 
אחד הדברים היקרים, מאז ועד היום, לרבי נחמן הוא ההפצה – הפצת האמונה וקירוב רחוקים לאביהם שבשמים.
 
המטרה העיקרית שלנו בכל המסעות אליהם אנו יוצאים – צוות ברסלב ישראל, מסביב לעולם: היא להפיץ את האמונה. כי רק האמונה היא המפתח, בהא הידיעה, להרמוניה והאחדות של כל בני האדם עלי אדמות, ולמנוע מכל העולם הזה לפוצץ את עצמו לרסיסים.
 
אני יכול לומר, כעדות מכלי ראשון, שהשמחה הגדולה ביותר של הרב שלום ארוש שליט"א היא מפעל האמונה שהקים בשתי ידיו. לשמוע את המילים 'בורא עולם', 'הקדוש ברוך הוא', 'אבא שבשמים' שגור בפה של הילדים של אבא'לה שבשמים. וזה מובן, הרי אנחנו מבקשים את זה שלוש פעמים ביום בתפילות, בחלק של "עלינו לשבח": "וכל בני בשר יקראו בשמך".
 
צה"ל וצבא ארצות הברית הם שני מקומות בהם אנו פועלים מאוד, משקיעים מאמצים והמון ספרים ודיסקים לחיילים חינם אין כסף! איש קשר מקסים שיש לנו בצבא ארצות הברית הוא קפטן הרב אפרים טראביס, הצ'פלין היהודי – רב צבאי בסיס פורט בראג. הרב אפרים שלח לי לא מזמן מכתב מדהים. הוא עושה דברים נפלאים, והכל בפשטות – הוא נותן לחיילים ספרים ודיסקים, והחיילים, כמו שסיפר לי פעמים רבות, גם בביקור שלנו בבסיס, הם אנשים צמאים לרוחניות. הנה, תקראו.
 
עוד מאמרים בנושא:
אמונה ואחדות
אמונה – אסטרטגיה לשלום
אמונה=חופש
במקום שהשכל נגמר
אני רוצה צב

"הרב לייזר היקר,
 
היה לי הכבוד לפגוש אותך שוב בארצות הברית ביחד עם הצוות הנפלא של ברסלב ישראל מיד אחרי הסופה האיומה – סנדי. בעזרת השם, בשנה הבאה בירושלים הבנויה ובאומן. אני שולח לך את המכתב הזה כדי לספר לך משהו מדהים בקשר לספר של הרב שלום ארוש – בגן האמונה.
 
לפני מספר חודשים אישה צעירה יצרה איתי קשר, אקרא לה 'ש'. היא התעניינה בלימודי יהדות עם אפשרות להתגייר. היא גדלה כקתולית אבל היו לה הרבה בעיות בזרם הקתולי, לכן עברה לפרוטסטנטים. בסופו של דבר, היא לא מצאה עניין בשום זרם או מקום, וכך גם את הרוחניות אליה היא משתוקקת. עד שהכירה את היהדות דרך קצין יהודי. היא מאוד רצתה ללמוד עוד ועוד על היהדות, אך עודדתי אותה לא להעמיק בדבר, היא לא יהודיה לכן אינה חייבת, וכמובן שהיא לא צריכה להתגייר בכלל. הסברתי לה שעדיף לה לקיים את שבע מצוות בני נח.
 
עברו עוד כמה חודשים וש. הגיעה לבסיס פורט בראג לעשות את השירות הצבאי שלה. היא יצרה קשר עם חיילים יהודים בבסיס כדי ללמוד עוד על היהדות, הגיעה לכל אירוע יהודי שהתקיים כאן – תפילות, סעודות, שיעורים וחגים: ראש השנה, יום כיפור, חנוכה ועוד. שמתי לב שבכל פעם שהיא נפגשת עם משהו מהיהדות – עיניה מתמלאות בדמעות, ובפרט בשיעורי התורה שאני מוסר. היא בוכה בעיקר כשהיא מדברת על מה שהיא מאוד רוצה לעשות עם עצמה מבחינה רוחנית. עד כדי כך, שאת הבגדים שלה היא שינתה מן הקצה אל הקצה – היום היא נראית כמעט כמו תלמידה בבית יעקב, לא צוחק. היא התחילה לשמור על כשרות המאכלים, בדרך מוגבלת והמותרת לה.
 
עוד בנושא חכמת רבי נחמן:
עשרים ואחת נקודות לשמחה
כי שם האלוקים
מוכרחים? כן!
מסעות רוחניים

 
הצעתי לה להצטרף לקהילת בני נח, אולם היא סירבה בכל תוקף ועיניה היו מתמלאות בדמעות כשאמרה לי: "הרב טראביס, אני לא יכולה להסביר לך את זה, אבל אני רוצה יותר משבע מצוות, ואני מדברת על היהדות". המשכתי לעודד אותה לא להתגייר, הצבעתי על הקשיים הכרוכים בגיור. אבל לא הצלחתי. היא כבר מתכננת את הלו"ז שלה לפורים ופסח.
 
רבי לייזר, כשנפגשנו באותו ערב בניו יורק, מישהו תרם עשרות ספרים של הרב שלום ארוש, ביניהם בגן האמונה, בגן השלום, את הספר שלך (הנתיב אל השלווה) ועוד. לקחתי העתק אחד מכל אחד, כמובן, לזכות את החיילים היקרים. וברוך השם, מצאתי בקלות חיילים שגילו התעניינות בספרים הנפלאים הללו. את הספר בגן האמונה נתתי לאותה אישה. הייתי בטוח שהיא תקרא ופשוט 'תבלע' אותו. אבל לא היה לי שמץ של מושג איזו השפעה תהיה לספר עליה ועל משפחתה.
 
כדי שתבין, האח הגדול של אותה אישה (לו אקרא "מ." שהוא חייל עקשן, בלתי מתפשר ושייך לאחת מיחידות העילית של צבא ארצות ברית, כוח דלתא). היא מאוד קרובה אליו, ולמרות שיש לו הסתייגויות לא מעטות מהגילויים החדשים הרוחניים שלה, הוא מאוד אוהב ומכבד אותה. ש. אמרה לי שלאחרונה אחיה עובר תקופה לא קלה.
 
בכל אופן, הם הגיעו יחד למפגש משפחתי באחד מסופי השבוע, וחלק מבני המשפחה כל הזמן לעגו לש. על הדרך שהיא בחרה – היהדות. לאותו מפגש היא לקחה את הספר בגן האמונה ומדי פעם הציצה בו. בשלב מסוים, אח שלה שם לב שהיא קוראת משהו ושאל אותה על זה. היא אמרה לו שזה ספר על אמונה וביטחון בבורא עולם. מ. לקח את הספר והחל לקרוא בו ופתאום שאל, "תגידי, מי זה הדמות הזאת – 'השם יתברך'?" וברגע שקיבל את התשובה הוא אמר לאחותו שהוא קורא את אחד הספרים הטובים ביותר שישנם. "זה חומר טוב, את יודעת? אני רוצה ספר כזה, איפה אפשר להשיג אותו?" והיא, בלי לחשוב פעמיים, ענתה: "אצל הרב טראביס".
 
זה לא אני, אני יודע את זה. זו רק אנקדוטה יפה על כוחה של האמונה, הרצון והתשוקה שאדם מגלה כשהוא מזהה אותה. וזה נוגע לכולם בכל מקום בעולם. אני יודע את זה. תודה רבה לבורא עולם שזיכה אותי להיות שליח ולחלוק את הרגעים היפים האלה איתך".
 
* * *
כולנו יכולים להיות כמו הרב טראביס. על פי הזוהר הקדוש, אין מצווה גדולה יותר מזיכוי הרבים. ואם אנשים נפלאים כמו הרב טראביס יכולים להפיץ אמונה במקומות לא קלים – בבסיסים צבאיים או בבתי כלא, כולנו יכולים. צרו איתנו קשר ונשמח לעזור ולהסביר לכם איך עושים את זה. בהצלחה.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. איתי

כ"א אדר התשע"ג

3/03/2013

NNש כיף ומרגש נהנתי לקרוא, שמח שפרסמתם זאת.

2. איתי

כ"א אדר התשע"ג

3/03/2013

נהנתי לקרוא, שמח שפרסמתם זאת.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה