הפלא השמיני?

הוא נראה אדם פשוט ומצד שני, יש לו פנים של מלאך. כן, זה המקובל הרב יעקב עדס שיכול להתקשר אליכם לשיחת חיזוק. וגם, כותב שירים לזמרים מפורסמים. קובי אפללו הוא אחד מהם. תשמעו את השיר.

3 דק' קריאה

טל רותם

פורסם בתאריך 05.04.21

הוא נראה כמו אדם פשוט מאוד, ומצד שני, יש לו פנים של מלאך. כן, זה הרב המקובל הרב יעקב עדס שיכול להתקשר אליכם לשיחת חיזוק. וגם, כותב שירים לזמרים מפורסמים. קובי אפללו הוא אחד מהם. תשמעו את השיר.
 

בפעם הבאה שאתם מגיעים לירושלים בואו לבקר בכותל המערבי. ואם זה מסתדר לכם, אז תגיעו לתפילת ותיקין המוקדמת. למניין המיוחד הזה יש חזן מיוחד. את התפילה הוא מוציא לא רק מהפה, אלא מעומק ליבו בקול מתגעגע לבורא עולם, מהמקום הכי עמוק בנשמתו, מתחילתה ועד סופה, עם כל הכוונות, מילה במילה.
 
החזן הזה נראה כמו האדם הכי פשוט שיכולתם לפגוש אי פעם, ומאידך גם יכול מאוד להיות שתרגישו שאתם עומדים מול מלאך שמימי. הוא באופן אישי מעדיף את התיאור הראשון – אדם פשוט. כן, זה המקובל הרב יעקב עדס שליט"א, שמוכר כ"דברי יעקב" על שם 32 כרכים מלאים בפירושים שכתב על התורה, תלמיד חכם עצום שחי בקרבנו.

אה, כמעט ששכחתי, הרב יעקב עדס הוא גם מחברם של 40 ספרי ביוגרפיה של צדיקים עצומים בתורה ובעבודת השם.

הרב יעקב עדס נושא דברים בהילולא של רבי נחמן מברסלב. יושבים (מימין לשמאל): הרב פנירי, הרב שלום ארוש, והרב יהושע הכהן

 
הרב הטלפוני – יש דבר כזה?
 
אנחנו יודעים שיש חבר טלפוני, אבל רב טלפוני?! כנראה שכן. תשאלו את השחקן דני שטג אליו הוא התקשר והציג את עצמו הכי פשוט שיכול להיות: "שלום, אני יעקב עדס…" כן, זה המקובל הרב יעקב עדס! והשיחה בין השניים המשיכה, עוד שיחות נוספו, עוד יום ועוד כמה חודשים, עד שדני הפך לתלמיד מן המניין של הרב עדס. ולא רק הוא, גם השחקן אקי אבני והזמר יהודה סעדו נמנים על תלמידיו. מקורב נוסף הוא השחקן אלי יצפאן, אליו שלח לא מזמן מכתב בו הוא פורש הוכחות לקיומו של אלוקים, דברים, כפי שציין הרב במכתב, שיכולים לעזור ולחזק כמה מידידיו של השחקן. המכתב התפרסם ונראה שכל מי שיקרא אותו יכול להתחזק. גם האמרגן המפורסם אבי גואטה נמנה על האנשים המקושרים אליו. 
 
הוא פשוט מדהים, כך מעידים כולם. המראה הפשוט שלו מצד אחד, והפנים מלאות ההוד מצד שני, יוצרים שילוב של אדם מיוחד, מעין דמות מסתורית אפופה הילה קדושה, כזו שכל אדם היה רוצה לשבת איתו לשיחה בשניים ולהתענג מהחכמה האדירה בה ניחן. כעילוי הוא זוהה כבר בצעירותו, היה תלמידם של הרב יעקב קנייבסקי זצ"ל, המכונה הסטייפלר הקדוש, ותלמידו של הרב שלמה זלמן אויערבך זצ"ל.
 
אז הוא רב טלפוני, תלמיד חכם עצום בקיא בקבלה ובכל מכמני התורה, הגמרא היא הדבר שהוא הכי קשור אליו, וגם – כותב שירים. חלק מהחיזוקים שלו לאנשים נעשים בעזרת השירה. האחרון שקיבל ממנו שיר הוא הזמר קובי אפללו. לשיר קוראים "אלוקי הנשמות", ואת השיר הזה מקדיש קובי לרב שלום ארוש שליט"א. קובי עצמו מקבל את ההשראה לשירים מהאמונה החזקה שלו. בשיר הזה אפשר לשמוע את המילים שבוקעות מהמקום העמוק הזה בתוכו.

   
רבי יעקב עדס (בן פחות מחמישים) מוסר את נפשו על עם ישראל. הוא חי בפשיטות, בקושי אוכל, שותה מעט ורק מים, והוא בעל מראה צנוע ועניו מאוד. אורח חייו אינו שגרתי כלל וכלל. הוא סירב לקבל משרות רבנות רבות משום שכל רצונו להיות רק הוא התורה ועם ישראל. מקורביו מספרים שהוא בקושי ישן שעתיים וחצי בלילה, והוא בז לכל הנוחות שהעולם הגשמי הזה מציע.
 
רבי יעקב נולד בירושלים. בן למשפחת רבנים חשובה ומוערכת, בנו של הרב יהודה עדס שליט"א, ראש ישיבה ותלמיד חכם עצום בפני עצמו. ילד מתנה, כך כולם יודעים לספר עליו. עוד כילד קטן כבר ידע לקרוא. בישיבה הוא 'הוקפץ' מכיתה לכיתה בשל חכמתו וידיעותיו האדירות והעמוקות בתורה ובגמרא, וכל זה מיד אחרי בר המצווה שלו, אז הבין הרב אויערבך זצ"ל איזה פוטנציאל טמון בנער הזה, ומיד לקח אותו תחת חסותו.
 
רבי יעקב עדס שם דגש חזק על כל הקשור למצוות שבין אדם לחברו. הסיפורים על הנתינה העצומה שלו לזולת הם רבים. ואת כל זה הוא עושה בלי לקבל שום תמורה כספית, רק השמחה ורווחת הזולת היא זו שעומדת לנגד עיניו. והפשטות, כן זו שהוזכרה לאורך כל המאמר, היא אחד המאפיינים המובהקים שלו, פשיטות מתוקה איתה הוא מגיע ללב של כל מי שפונה אליו.
 
אז תגידו, יכול להיות שאנחנו מדברים כאן על הפלא השמיני של תבל?

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה