זוגיות “כושלת”

פעם ראשונה בחייו גיא הרגיש אהבה אמיתית מהי. ואז, ביום בהיר אחד בלי שום הודעה מוקדמת, היא קמה ועזבה. ד"ר זאב בלן מסביר איך זוגיות "כושלת" בונה את הקשר הטוב ביותר.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 17.03.21

כמאמן ומטפל בעזרת האמונה, אנשים רבים שואלים אותי "איך אתה מצליח לשמוע את הבעיות של אנשים כל היום?" הם אומרים שהם "באמת מצטערים שהם מנחיתים עלי את כל הצרות האלה".
 
פעם, לפני שחזרתי בתשובה, כמאמן ומטפל, כן הרגשתי לחץ ועומס, ולפעמים אפילו נותרתי ללא מענה למטופלים, כמו במקרה עם ניצולי השואה שהגיעו אלי. ולפעמים, זה היה מכובד המטען השלילי שנתקלתי בו. אבל לא עוד. כי היום, כשאנשים פונים אלי ומספרים לי עד כמה החיים שלהם קשים ורעים, אני יושב מולם וחושב על מה שרבי נחמן מברסלב אמר: "אין שום רע בעולם כלל!". הבעיה האמיתית של רוב האנשים היא זווית הראיה שלהם על החיים.
 
מטופלים מכל גווני הקשת מגיעים אלי, וכך גם היה עם גיא, איש מקסים לא דתי שהגיע לסדרת טיפולים בעקבות משבר בזוגיות ועם החלטה קשה ונחרצת: "אני בחיים לא אתחתן".
 
גיא, בשנות השלושים המאוחרות של חייו, חווה פרידה כואבת אחרי חמש שנות זוגיות פורחת, כדבריו. הוא היה כל כך מאוהב באותה בחורה, ופעם ראשונה בחייו הוא הרגיש אהבה אמיתית מהי. ואז, ביום בהיר אחד ובלי שום הודעה מוקדמת היא קמה ועזבה. ולא רק, כשגיא ניסה להבין למה, כשניסה לחדש את הקשר בתקווה שהכל יסתדר – היא התעצבנה עליו בטירוף, ומבחינתה הוא הפך למטרד מעצבן והודיעה לו חד משמעית שהיא לא מעוניינת בשום קשר איתו.
 
הבן אדם נשבר לרסיסים. הוא נפל לדיכאון עמוק ולאחרונה גם החל להשתמש בכדורים אנטי דיכאוניים.
 
הנה הוא, גיא, יושב מולי, אדם בודד ועצוב, עובד בעבודה מינימאלית הרבה פחות ממה שהוא מסוגל להוציא מעצמו (הבחור, כך התגלה מתוך השיחות, חכם ברמות מדהימות) תקוע בקשר שכבר לא קיים ולא מפסיק לחשוב על אותה בחורה ועל כמה טוב היה להם ביחד.
 
לא, אלוקים, עדיין, לא חלק מחייו, לכן הוא מרגיש אדם אומלל שחוטף מכה אחרי מכה ולא מבין למה זה קורה לו. מזווית הראיה שלי אני לא רואה את הדברים כמו שהוא רואה, כי לי זה ברור שבורא עולם לא רצה את הזוגיות הזו, חד וחלק והכי פשוט שאפשר. אני מחזק את גיא בנקודה הזו ואומר לו שהוא בר מזל, כי אם הקשר הזה היה מוביל את השניים לחופה, לחיי נישואין, ואז יום אחד היא הייתה קמה והולכת, מה הוא היה עושה, למשל, אם היו ילדים בתמונה? לפרק משפחה זה כבר משהו הרבה יותר כואב ומזעזע. הנזק, במקרה כזה, ובעיקר לילדים, הוא בלתי הפיך כשהורה קם והולך. הם שבורים וחשים שלא אוהבים אותם, אחרת למה אבא או אמא עזבו?!
 
"אלוקים חסך ממך את הסבל הזה. תסתכל כמה צעדים קדימה ואל תתבוסס בעבר, במה שהיה, תמשיך הלאה עם כל הכוח, תבין שהכל לטובה", אמרתי לו.
 
גיא, כמו שאמרתי קודם, לא אדם דתי, אבל הוא התחזק מהדיבורים האלה, מזווית הראיה החדשה שקיבל על העניין.
 
"אני בטוח במאת האחוזים שלאלוקים יש מישהי הרבה יותר טובה בשבילך, אתה צריך להיפתח לזה. אבל הוא לא יכול להראות לך אותה אם אתה עדיין תקוע בעבר, בקשר שיכול מאוד להיות שטוב שנגמר. הוא מחכה שתשחרר את הזוגיות הכושלת הזו ותפסיק לנסות להיות אלוקים, תפסיק להכתיב את התנאים של חייך. זאת מציאות לא מקובלת לומר שזה 'או היא או אף אחת אחרת'. אלוקים שלח לך רמז ברור שהאישה הזו לא בשבילך. זו הייתה התנסות ממנה אתה צריך ללמוד ולדעת שזה אפשרי, שתצליח לבנות קשר טוב וראוי, לאהוב ולהרגיש אהוב. זה לא היה לחינם. לכל דבר בחיים יש מטרה, לכל מה שאנחנו עוברים, אבל אתה חייב להסתכל על הנקודות הטובות האלה ולחיות על פיהן, ולזרוק את השאר!"
 
אלוקים הראה לגיא, דרך השיחה שלנו, שכל הדברים והרגשות הטובים שהוא חווה באותה זוגיות "כושלת" היו מתנה ממנו. הוא רוצה שגיא ימשיך ליהנות מהרגשות הנפלאים הללו, להחזיק מעמד ולהמשיך איתם הלאה לזוגיות הבאה.
 
אלה דברים שאני כל הזמן אומר לאנשים: אם היה לכם קשר שלא הצליח מכל סיבה שלא שהיא, אתם צריכים לדעת של"כישלון" הזה יש מטרה! שום דבר לא קורה סתם כך. ואני לא מדבר רק על קשר בין גבר ואישה, זה לפעמים קשר בין חברי/חברות, חברים לעבודה וכדומה. מה שאתם צריכים לעשות הוא לאחוז בנקודות הטובות שהוצאתם מעצמכם תוך כדי הקשר, לדעת שקיבלתם מתנה שלא זורקים לפח.
 
תרשמו לעצמכם את הנקודות הללו על דף, תתבוננו בהן, תלמדו אותן. הן חלק מכם, מהמהות שלכם, דברים שהוצאת מעצמכם, וזכרו אותן היטב. אלה השיעורים הכי יפים שקיבלתם בחיים, כך תגלו תוך כדי ההתבוננות עליהן. אלה המתנות הכי מקסימות שקיבלנו מבורא עולם. ומתנה, כמו שכולנו יודעים, לא זורקים בפנים של מי שנתן לנו אותה, רק בגלל שהיא לא מה שאנחנו רוצים או אוהבים.
 
על הנקודות הנפלאות הללו כדאי להתבונן היטב, לחוות אותן, גם אם הן לא היו מושלמות, ולהפוך אותן לחלק בלתי נפרד מאיתנו. ככל שנתאמץ להתבונן, לחוות ולהודות על הנקודות הטובות שלנו בחיים, כך נעריך אותן. ובהמשך, את עצמנו, מכיוון שהנקודות הללו הן אנחנו. והאמת הזו תעזור לנו לזכות בבהירות ובידיעה שאלוקים תמיד איתנו, שהוא אוהב אותנו אהבת אמת, ושהוא רוצה לתת לנו תמיד.
 
כי בהירות, זה כוח!
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים. ד"ר בלן הוא חסיד ברסלב שמטפל גם על פי משנתו של רבי נחמן מברסלב, אותה הוא שואב מבית מדרשו של הרב שלום ארוש – "חוט של חסד" בירושלים. מאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג). על פעילותו בתחום הפסיכותרפיה קיבל הסכמה מגדולי הדור וביניהם הרבי מניקלשבורג – הרב יצחק פגלסטוק שליט"א והרב שלום ארוש שליט"א. אתם מוזמנים לבקר בבלוג החדש של ד"ר בלן.
 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה