איך אדע?!?

מי האחד?: זאת בעצם השאלה בהא הידיעה: מי הוא בן/בת הזוג המיועדים לנו? ובמיוחד אם מדובר בפרידה כואבת אז רוצים להיות בטוחים ולא לעשות טעויות. רחלי רקלס עונה!

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

רחלי היקרה, שלום לך!

 

ראשית, תודה רבה לך על הטור המקסים שלך. אני כל פעם מתפעלת מחדש מהתשובות המדהימות שלך, מהפשטות והפתרונות הכי אמיתיים ומעשיים. עכשיו לענייני. אני בחורה בשנות השלושים פלוס אחרי פרידה כואבת מבן הזוג. יותר מפעם אחת לאורך כל התקופה בה היינו יחד הייתי משוכנעת שהוא "האחד". אבל בסוף הוא לא היה. האמת, אני מאוד מבולבלת. איך אדע מי האיש שהקב"ה מייעד לי? לא רוצה לעשות טעויות. בטח לא גדולות.

 

תודה, מחכה לתשובתך, סיגל.

 

שלום גם לך, סיגל היקרה!

 

אז קודם כל, תודה לך על הפרגון. כאן כדי לעזור וכמה שרק אפשר.

 

דבר שני, השאלה שלך נשמעת בעצם כמו 10 שאלות, אבל אעשה כמיטב יכולתי להישאר מפוקסת על שאלת המקור. קדימה, בואי נפצח את האגוז לכמה שאלות.

 

מאמרים נוספים בנושא:

אהבה אמיתית?

הגבר המושלם

האם הוא הבחור הנכון?

 

שאלה ראשונה: מה את מחפשת בזוגיות? בקשר עם בן זוגך? וכשאני אומרת "זוגיות" או "קשר", אני מתכוונת לדבר אחד – חיי נישואין. אם אינך מתכוונת להתחתן, לא חושבת שיש לי עצה בשבילך. אני לא מאמינה בקשרים לא מוגדרים לטווח הארוך. מצד שני, אם את כן מתכוונת להיות רעיה ואמא בעתיד, אז יש כמה דברים שאת חייבת להבהיר עם עצמך.

 

מעבר לרשימת הדרישות המוכרת של "נראה טוב, מצליח, אקדמאי, שלא יבגוד בי, יחליף טיטולים וכו' וכו' וכו'", מה עוד את מחפשת בבעלך לעתיד? מה היית רוצה שיהיה בו?

 

ובואי נמשיך לסבך את העניינים כשנשאל את שאלה מספר 2: האם יש לך חיים רוחניים? ואני לא מתכוונת לכל העניין של "לחפש את עצמי" אי שם בהרי ההימלאיה. אלא, האם הקב"ה נמצא בתמונת חייך? האם הוא חלק מהם? זה עניין מאוד אוניברסאלי, לא קשור ליהודים או שאינם, לדתיים או שאינם, עד כמה בורא עולם שותף לפרטי חיינו, אפילו להכי קטנים שבהם. ואם יש רוחניות בחייך, איך את רואה אותה? עד כמה היא מעורבת ופעילה? ואם נצעד קדימה יותר, איך את רוצה לגדל את ילדייך – עם מודעות לבורא עולם או ל – MTV? את יודעת, אי אפשר לחיות את שני העולמות ולהיות 'מוארים' ו'רוחניים'…

 

ההצעה הראשונה שלי אליך היא, לברר לעצמך ועם עצמך הכי קולע שאפשר – מי את? היכן את אוחזת? ואיזה סגנון חיים את רוצה?

 

ההצעה השנייה שלי היא, אם את רוצה למצוא באמת בחור איכותי, ולא אחד שכל מה שמעניין אותו זה להיראות כמו מי שיצא הרגע מטקס חלוקת פרסי האוסקר עם כאילו אכפתיות ותשומת לב, כי כאן המקום לומר לך סיגל היקרה, לא ליצור שום קשר אינטימי עם אף אחד! רק כך תהיי מסוגלת לגלות אם הבחור רציני לגבייך ולגבי עתיד משותף איתך, ואם הוא אנושי ולא איזו גורילה שעירה מלאת הורמונים מוסווית בחליפה מגונדרת של ארמני…

 

זה לא רק ינכש את העשבים השוטים והלוזרים, אלא יעזור לקשר להתקדם הלאה, והרבה יותר מהר ממה שחשבת. לא יהיו שום רגשות מזויפים שיסבכו ויבלבלו אותך ואת איך שאת מרגישה. כי בסוף, תחסכי חודשים ואפילו שנים רק בגלל שווידאת אם הבחור הזה נכון בשבילך או לא.

 

עכשיו, אחרי שעשית את הבירור של מי את ומה את רוצה לעצמך ולמשפחה העתידית שלך, הנה הדרך הכי מהירה להשיג את זה: תתפללי! תתפללי! תתפללי! וכמו שנהג לומר הראפר והשחקן אם סי האמר, "אנחנו חייבים להתפלל, כדי לעשות את היום" (פחות או יותר, בתרגום חופשי לשיר ראפ). האמת, עד היום אני לא מבינה למה הוא היה צריך ללבוש את המכנסיים הרחבות האלה, "מכנסי המצנח", כמו ששואלים כולם?…

 

ואולי בכלל האמר היה מעריץ של רבי נחמן מברסלב? לא חמודה, אני לא טועה. 'האמר' בגימטרייה שווה ערך למילה 'התבודדות'. בדוק!

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

לומדים לאהוב

כאן בונים גן עדן

סוד הזוגיות המוצלחת

 

חסיד ברסלב נסתר או לא, האמר פגע בול (האמר באנגלית, פטיש. חחחח…. צחוק הגורל). לכן בלי שום מהומה מקדימה אסביר לך מדוע התבודדות (או תפילה אישית כפי שמכנים האנשים הפשוטים) עובדת:

 

את מבינה, זה כמו חשבון בנק רוחני. נניח שאני חולמת על חופשה בת שלושה ימים עם ספא בהרים (ולא משנה איפה) – אם אין כסף, לא אורזים מזוודות. לא הולכים לשום מקום! לכן, סיגל, לא משנה איזה נכס רוחני את רוצה להשיג, את צריכה להתפלל עליו. שום דבר בעולם הזה לא בחינם! איך את משלמת על מה שאת רוצה? עם התפילה! בקשי מבורא עולם, וכנסי איתו עד לפרטים הקטנים, שייתן לך את החצי השני שלך, האיש איתו תחיי באושר ובשמחה, שתגדלו ברוחניות שלכם ביחד, עם משפחה מקסימה וילדים שתרוו מהם נחת. ואם כבר את מבקשת, אז למה לחסוך את בקשת הכמה מיליונים ואחוזה באיי הבהאמה? (אולי אני צריכה לתת עצות כשאני ישנה?…)

 

תסמכי עלי יקירה, כשתגיעי לסכום הנדרש הקב"ה ייתן לך בשמחה את החצי השני שלך. וכשתפגשי אותו, הוא יהיה בדיוק מה שביקשת!

 

כי האמת היא, שהקב"ה רוצה לתת לנו כל מה שאנחנו רוצים ואפילו יותר. הבעיה היא אנחנו. אנחנו לא מסוגלים להכיל יותר מדי מהטוב הטוב הזה. למה? כי אם אנחנו כלי קטן, איך נוכל להחזיק 100 טונות של יהלומים בצנצנת קטנה? זה פשוט לא יקרה. לכן אנחנו צריכים להרחיב את הצנצנת ולהפוך אותה לחבית ענקית שתכיל את השפע האלוקי שאבא שבשמים רוצה לתת לנו ברוב טובו וחסדו עלינו.

 

והנה עוד רווח שמקבלים מהתפילה האישית: היא גורמת לנו להעריך את מה שיש לנו ואת מה שאנחנו מקבלים. כי בלי הערכה, אנחנו לא יכולים ליהנות מהברכה כמו שאנחנו באמת צריכים, ואנחנו היחידים שמפסידים.

 

סיגל, אני מקווה שתפגשי את הגבר איתו תהיי מאושרת עד לסוף המאושר. והאם תוכלי לעשות לי טובה קטנה? בחתונה, בקשי שישמיעו את השיר של אם סי האמר ושלחי לי את הווידאו…

 

בשורות טובות, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. עבריה

כ' סיון התשפ"ב

6/19/2022

יש לך משלים נפלאים ומיוחדים להסביר את מהות התפילה… תודה רבה!

2. MC Hammer

כ"ה אב התשע"ט

8/26/2019

3. אורה

כ"ג אדר א' התשע"ו

3/03/2016

MC Hammer

תשובה עניינית, כנה ובעיקר מצחיקה. אהבתי ועדיין אוהבת את השיר של הזמר הזה U can't touch this

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה