השילוב המנצח – רפואה מסוג אחר!

רבים מנסים להתחקות אחר תורתו הרפואית של הרמב"ם, אך רק מעטים מצליחים לסגל אותה. הרב שמואל שמואלי הצליח לעשות את זה. רוחמה אפרתי בראיון מיוחד עם הרב על השילוב המנצח.

6 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 05.04.21

החיים המודרניים הביאו איתם התקדמות והתפתחויות מסועפות בכל התחומים, וגם בהרגלי התזונה שלנו, סדר היום וקצב החיים בכלל. אין מה לומר, הקדמה עשתה פלאים, אך גם לא מעט נזקים שחלקם גם בלתי הפיכים, כולל מחלות כרוניות קשות שהתפתחו כתוצאה מהדינמיקה הבלתי נתפשת של שגרה לחוצה שלא הכרנו. לא כרעתם תחת הלחץ? זה עלול לקרות בהקדם. הגוף מתחיל לתת את אותותיו, אחרי הכל, הוא לא עשוי מפלדה, כפי שאומר הרב שלום ארוש, וצריך לתת לו את מה שהוא דורש במינון הנכון כדי לאפשר לו תחזוקה נאותה, וזה כולל תזונה טובה ובריאה, שעות מדויקות של שינה, ובעיקר עבודה על המידות הכוללת התייחסות להורדת מפלס הלחץ, הכעס, העצבים, הפחדים והחרדות, ולעומתם להעלות את המפלס, וכמה שיותר, של השמחה, הכרת הטוב, האמונה והתודה.

 

השילוב המנצח – חכם, מקצועי וצדיק

 

הדברים עובדים בסנכרון מלא ובקצב מצוין, אבל צריך למצוא את האנשים המתאימים, האיכותיים והמקצועיים שיתנו לנו את הכלים הנכונים לבנות סדר יום הכולל בריאות, תזונה נכונה, פעילות גופנית, מחשבות טובת וחיים של בני אדם. לדעת לקבל חיות מהדברים הנכונים ולא לרדוף אחרי ריגושים זולים שרק מרימים את רמת האדרנלין, ולאחר מכן יוצרים שקעים עמוקים. במסע החיפוש שלי אחרי בריאות הגוף והנפש ביקשתי להגיע לאדם הזה – שיהיה מקצועי ומהימן ומי שמלמד את הדברים מתוך השקפה יהודית טהורה. אחרי התייעצויות עם הרב שלום ארוש, הופניתי לאיש מקצוע מיוחד במינו, שמעבר למקצועיותו הרבה וחכמתו העצומה, מסתבר שהוא גם צדיק גדול, בן למשפחה מיוחסת. איך אומרים, יגעת ומצאת – תאמין! שניים במחיר אחד – הרב שמואל שמואלי שליט"א.

 

מאמרים נוספים בנושא:

טבעי הכי בריא!

האזורים הכחולים

הרמב"ם ממליץ!

תפילה לבריאות

 

כשהגעתי אליו הרגשתי קצת פחד. על מה מדברים איתו? מה אפשר לשאול? בכל זאת, מדובר באדם שמהווה עמוד תווך גדול מאוד בעם ישראל. סיפורים חדשים לבקרים נשמעים כל הזמן אודות הרב המיוחד הזה, אדם שחבר במשך שנים לחבורתא של "הנסתרים" (הצדיקים הנסתרים, כפי שהוא מכנה אותם) – מחלקם למד ואת חלקם הוא שימש באופן אישי. אחד הצדיקים אותם שימש, למשל, הוא הרב המקובל רבי מרדכי שרעבי זיע"א. בין לבין רקח למקובל רבי יצחק כדורי זיע"א שמנים וחליטות לפי בקשתו האישית. הוא גם התוודע לשיחות אישיות בין גדולי הדור כמו מרן עובדיה יוסף זיע"א, והוא מתלווה כל מוצאי שבת לסעודת מלווה מלכה של החברותא הנסתרת מתל אביב.

 

הרב שמואל שמואלי שליט"א הוא בן למשפחה מיוחסת ומכובדת. אילן היוחסין שלו מציג משפחה של מקובלים, חכמים וקדושי עליון. הוא בעצמו קיבל בירושה את ישיבת "אור ישראל" מהרב שרעבי. אביו הוא הרב שלום שמואלי, כיום זקן המקובלים ומחליף את מקומם של הרב שרעבי והרב כדורי, אחיו הוא הרב המקובל הרב בניהו שמואלי, ראש ישיבת המקובלים "נהר שלום", ואחיו הקטן הוא הרב מאיר שמואלי, ראש ישיבה לחוזרים בתשובה "חזון מרדכי" שבהרצליה.

 

אבל אם תפגשו אותו תראו מולכם איש עדין נפש הנחבא אל הכלים, מדבר בשקט ואפילו בלחש, מאוד רגוע, שליו ונינוח, משרה אווירה מאוד רגועה. כשמגיעים אליו לייעוץ הזמן כאילו עוצר מלכת. עצותיו נקודתיות, חכמות ויעילות והוא מלא בסיפורים וחוכמות רבות מהיהדות הכוללות, בעיקר, את תורת הנסתר וחוכמת הקבלה, תפילות וקמיעות. הרב יודע להוציא עין הרע ולעשות פדיונות נפש שלימד אותו הרב יצחק כדורי בעצמו. "מי יהיה אחרי שיעשה קמיעות ויוציא עין הרע? אני מבקש ממך שאתה תמשיך את דרכי בזה!" הוא מציין בפניי את מה שאמר לו הרב כדורי לפני שהסתלק מן העולם. והוא, כמו תלמיד טוב, למד ועשה.

 

התגלית העצומה

 

"מה זה הספר הזה"? אני שואלת את הרב, ועיניו אורו באחת. הוא מספר לי על התגלית העצומה. "באמתחתי ספר עצום שהגיע לידי דרך הרב יצחק כדורי זיע"א, שאמר לי שישנו ספר גדול במעלה, בן 300 שנה, אותו כתב צדיק נסתר מלורנו שבאיטליה ויש רק עותק אחד לספר הזה. אחרי הפצרות רבות הסכים הרב כדורי לשחרר את הספר לצילום" אומר הרב שעשה עבודת קודשם עם הספר – כרך, ערך אותו מחדש והוציאו לדפוס בצורה קריאה וברורה לכל נפש. הספר נקרא "שיעור קומה" – לרפואת הנפש והגוף. ספר זה הינו מפתח לכל איברי גוף האדם, והלימוד בו יכול לעזור מאוד בטיפול בבעיות נפשיות וגופניות כאחד. יש בו תפילות ותיקונים לאיברי הגוף השונים עם כוונות וקטעים מן התנ"ך והזוהר לכל איבר או תכונה.

 

עצות בדוקות ומנוסות

 

רבים וטובים מנסים להתחקות אחרי תורתו הרפואית של הרמב"ם הקדוש, אולם רק מעטים מצליחים לסגל אותה, ובעיקר, להתאימה עם אורחות החיים המודרניים שמבקשים מהחיים אותם קלילות, זמינות, נוחות והמון טעם לחיך.

 

לרב שמואל שמואלי עצות בדוקות ומנוסות. לפעמים זה פשוט מדהים עד כמה זה קל ונגיש. למי שאין סבלנות, פרמטר ההתמדה עלול להיות קצת בעייתי. בנוסף, צריך גם אורח רוח ועזרה משמים. זה כמובן תלוי גם במצבו הבריאותי והנפשי של האדם, בגנטיקה ותורשה, אורח חיים וסביבה, רמה רוחנית וגם מצב של עין הרע או כישוף (אם חלילה קיימים במטופל). ביכולתו של הרב לראות את הדברים הללו והוא מייעץ באופן אישי ונותן את העזרה והעצות הנצרכות לכל אדם.

 

הרב שמואלי למד את רפואת הרמב"ם, אולם יודע להתאימה לתפריט ואורח החיים בן זמננו. אי אפשר להימנע לגמרי, אבל בהחלט ניתן למזער נזקים. הוא בעד אוכל בריא ומזין וכמה שיותר קרוב לטבע, פירות וירקות, לחם כוסמין או חיטה מלאה, מרקים, סלטים, מעט גבינות, אגוזים, תמרים, חליטות צמחים שמרגיעות ומאזנות את מערכת העיכול ואפילו מועילות לדם.

 

"קימנון" אומר לי כבוד הרב, "זה כמו אנטיביוטיקה לבטן. זה עוטף את כל הקיבה. 1/4 כפית עם מים חמים ישר על הבוקר, מגן על הקיבה. כמון, בריא ללב וטוב להורדת דופק לב מהיר. קפה שחור ונס קפה להוריד לגמרי מן התפריט מכיוון שהם דווקא מאיצים את דופק הלב ומגבירים את החרדות. קקאו מאוד טוב כנגד עצירת שלשול" (בדקתי את זה וזה פשוט מדהים איך שזה עובד! אחרי לילה של נון סטופ שלשולים והקאות הרב המליץ כוס-שתיים של קקאו עם מים חמים, בבוקר קמתי בן אדם חדש. ושלא תוסיפו בטעות חלב או סוכר, שהרי סוכר גורם לשלשול ומגביר את הרעלים בגוף).

 

הרב למד לרקוח שמנים וחליטות המתאימים לנושאים שונים ומגוונים, החל מבעיות פזיות ועד לבעיות נפשיות. "מל"ך" הוא קורא לזה ומסביר לי שראשי התיבות של מילה זו הם: מוח, לב, כבד – האדם מורכב מרגשות, מחשבות ותאוות ויש לאזן את שלושתם. ברגע שאחד מהם לא מאוזן, חסר או עודף, עלולות להיווצר בעיות. ורוב הבעיות, כך מדגיש הרב, נוצרות רק מחוסר איזון זה. לכן בשמנים ובטיפולים הוא מתייחס לשלושת המרכיבים ומשלב אותם בכל טיפול. המונים נוהרים אליו, כל אחד ובעיותיו הוא – פוריות, מחלות נפש מכל הסוגים, פחדים וחרדות, בעיות במערכת העיכול, תולעים, דם, בעיות לב, השמנה, ואפילו בעיות מורכבות יותר, ולרב יש מענה. 

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

לפני הכל, עצור!

משברי דיאטה

תרבות התרפיה

רופא מעולם אחר

 

אז מה יש לנו על המדף? ספונג'ה לגוף!

 

הרב רוקח ומכין בעצמו את השמנים הארומטיים, הטיפות, שמן הזית, דבש וכן חליטות ותערובות מסוגים שונים, כאשר לכל אחד תפקיד אחר. הוא משתמש בחומרים טבעיים בלבד תוך שימת דגש על איכותם המרבית. החומרים צריכים להיות מרוכזים ומשובחים. "השימוש במוצרים הללו אמור לעזור לאדם להבריא ולרפא אותו, לכן אני חייב להשתמש בהכי טובים. אני בודק את איכותם לפני השימוש בהם. אסור שיהיה בהם חומרי גלם מתועשים וכימיים, הכל על בסיס טבעי בלבד. יש חומרים שאני אפילו עושה איתם ניסוי לבדוק את רמת אמינותם ואיכותם" הוא אומר , ומספר על טיפות השמנים מהסוגים השונים – טיפות לחרדה והרגעה, לזיכרון ועייפות, למערכת העיכול, למי שסובל מתולעים, אפילו טיפות להיפר אקטיביות, "שבמקרים מסוימים אפילו אפשר לחליף איתן את הריטלין" הוא מגלה לי. "שמן הזית ידוע בסגולותיו הרבות, אבל כאשר הוא מופק באמת מזן איכותי במיוחד ועובר תהליך אמיתי ולא מתועש, התכונות הטבעיות שלו נשמרות וכך הוא מזין את הגוף בצורה הטובה ביותר", הוא מסכם את שיעורו המאלף אודות שמן הזית.

 

חלק מן הטיפות והחליטות אמור לסייע בתהליך ניקוי הגוף וסילוק הפסולת והרעלים שבו. "החליטה הזו" (תערובת לחיזוק כפי שהיא נקראת) אותה הוא מראה לי, "היא תערובת של צמחים שונים שחלקם זה הצמח עצמו, חלק שורש או הנבט, שכל אחד צריך גם לדעת מתי לקטוף אותו. וגם בהכנת התערובת, יש לשים דגש על כמויות ומינונים. זה מחזק את העצמות, מערכת החיסון, כלי הדם ומנקה את הגוף. אני קורא לה "הספונג'ה של הגוף". ממש עושה פלאים".

 

לרב מגון מוצרים רב, כמעט לכל בעיה או קושי יש פתרון טבעי. האמת, גם כאשר נכנסים לחדר מריחים היטב את הטבע המצוי בו. בהמשך, יתברר שלתהליך הריפוי מחויב עוד אלמנט הכרחי וגם הוא טמון ביכולותיו של הרב.

 

הספר ששינה לאנשים רבים את החיים – השם רפאך, לרפואה שלמה – של הגוף והנפש על פי האמונה וההשקפה היהודית. אל תפספסו!

 

אבחון בעיות בעזרת פתיחת ספר התהילים

 

"הרב מה שלומי?" אני שואלת וקצת חוששת מן התשובה. בכל זאת, יש לי לא מעט אתגרים במערכת העיכול. הרב מבקש לראות את כף ידי ומוציא זכוכית מגדלת בינונית. "יש לך הצטברות גדולה של רעלים בגוף שהיא אחראית על החולשה הגדולה שיש לך, צריך ניקיון ותזונה מיוחדת. אל תדאגי אתן לך גם תפריט והדרכה", הוא אומר ומרגיע אותי. "אני רואה לפי כף היד הרבה דברים על הבעיות והמחלות והגנטיקה של האדם וגם על מצבו הנפשי והרוחני" אומר הרב. "אני גם רואה בגלגל העין דברים רוחניים וחבויים, ועל ידי זה יכול גם לעזור לריפוי והחלמתו של האדם". בנוסף, כפי שאומר לי הרב, בעיות רבות בתחומי החיים הוא מצליח לאבחן בעזרת פתיחת ספר התהילים.

 

נראה שהמבט המבוהל שעל פניי לא הרתיע את הרב מלספר לי את הסיפור הבא. "היה מקרה של משפחה מהדרום שבתם נפגעה בתאונת דרכים פגיעה מוחית קשה והייתה על ערש דווי. הם התקשרו אלי וביקשו שאגיע אליהם לברך אותה. כשהגעתי אל מיטת חוליה, הסתכלתי עליה. אחרי שברכתי אותה אמרתי להורים שהיא תחיה למרות התחזיות השחורות של הרופאים, שנתנו לה כמה שעות בודדות לחיות. ברוך השם, הילדה חיה עד עצם היום הזה, בריאה ושלמה. לאחר מכן הגיע הפרופסור וביקש ממני להתלוות אליו לעוד כמה חולים שנמצאים חודשים במצב של קומה. כשראיתי אותם אמרתי לרופא שהלילה זה ייגמר. עשיתי להם התרת נדרים, וידוי וברכתי אותם. באותו לילה הם החזירו את נשמתם לבורא".

 

"איך ידעת את זה?" שאלתי בפליאה. והוא בשקט בשקט אמר לי, "אני רואה צלם של אדם, ועל הצלם ניתן לומר הרבה. אבל לפני שהאדם מסתלק מן העולם הצלם שלו הולך ונעלם. ועוד דבר, מאז המקרה הפרופסור חזר בתשובה". נותרתי פעורת פה.

 

הרב שמואל שמואלי מקבל קהל מדי יום בין השעות 9.00-13.00. לשאלות ובירורים: 02-6242888 , ישיבת "אור ישראל", רחוב בן יהודה 5 קומה 2, ירושלים.

 

 

* * *

רוחמה אפרתי, בעלת תואר בפסיכולוגיה ותקשורת (B.A) יועצת ומטפלת רוחנית ליחידים וקבוצות, מרצה ומעבירה סדנאות וחוגי בית, שדכנית למגזרים השונים. לפרטים והתייעצות: ruhi_d@walla.co.il.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. יוסף

ב' טבת התשע"ט

12/10/2018

תודה

תודה ה" שיש לנו צדיקים בדור צדיקים אמיתים אז למה לנו לחפש אחרי כל מיני מתחזים. הרב שמואל שמואלי צדיק וזה ידוע אביו של הגאון המקובל בניהו שמואלי ועוד אחים קדושים …

2. יוסף

ב' טבת התשע"ט

12/10/2018

תודה ה" שיש לנו צדיקים בדור צדיקים אמיתים אז למה לנו לחפש אחרי כל מיני מתחזים. הרב שמואל שמואלי צדיק וזה ידוע אביו של הגאון המקובל בניהו שמואלי ועוד אחים קדושים …

3. הראל

ט"ו תמוז התשע"ז

7/09/2017

בתגובה לשאלתך

הפגישה עם הרב אינה בתשלום העלות היא רק על התרופות של הרב ואת הספר ניתן להשיג אצל הרב במחיר עלות של 70 ש"ח

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה