אשתי סובלת מעודף משקל, מה עושים?

אשתו של ליאור סובלת מעודף ומשקל והוא כבר אובד עצות. מה עושים? הרב ברוידא עם ארבעה צעדים שעושים פלאים – לאישה, לבעל וזוגיות. נסו אותם!

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 04.04.21

שלום לך הרב ברוידא היקר!

 

אשתי סובלת מבעיות משקל. ליתר דיוק, מעודף משקל. בכל פעם שהיא בלחץ או כשמשהו מציק לה היא מוצאת נחמה בחפיסות שוקולד, עוגות, ג'אנק פוד וכל המרעין בישין שלא עושים טוב לגוף ולבריאות.

 

ניסיתי, באמת שניסיתי לעזור לה להתחיל דיאטות, להיכנס לכושר, אבל אם היא הצליחה להוריד קילו או שניים בשבוע אחד, בשבוע שלאחר מכן היא עלתה פי שניים! מה עושים? מה אני צריך לעשות? לא קל לי לומר את זה, אבל זה במקום מסוים קצת מרחיק אותי ממנה. אני מאוד אוהב אותה, אך כבר אובד עצות…

 

אגב, תודה רבה לך ועל האתר הנפלא "ברסלב ישראל" – על העצות, ההדרכות וההכוונות. מקווה לקבל הכוונה או עצה טובה בהקדם.

 

תודה רבה, ליאור ידידך.

 

ליאור היקר, שלום גם לך!

 

כמענה לפנייתך המרגשת, אני מציע לך ארבעה צעדים יעילים ומקסימים שיעשו פלאים – גם לאשתך, גם לך, ולשניכם ביחד!

 

צעד ראשון – הדבר הראשון שאתה חייב לדעת כבעל, שתפילותיו של בעל על אשתו הן בין הדברים הכי עוצמתיים שיש. בתפילה האישית (שאני מקווה שאתה מקיים אותה) אני מבקש ממך להשקיע לפחות חמש דקות בשבילה, במילים שלך ממש. בקש מבורא עולם שיעלה את הביטחון וההערכה העצמית שלה, שיעזור לך להעניק לה את האהבה ותשומת הלב שהיא זקוקה להם, כך שהיא לא תצטרך למצוא נחמה במתוקים והאוכל שציינת, שהם לא יותר משוקולד מצופה רעל לגוף ולבריאות.

 

מאמרים נוספים בנושא:

דיאטה והפרעות אכילה

לאכול פה ושם

דיאטה? לא נשארים רעבים!

לרדת במשקל עם ד"ר גילה גבריאלוב!

האזורים הכחולים

משברי דיאטה

יש מה להפסיד
בריאות? הכי טבעית שיש
מה בתפריט?

 

צעד שני – קנה לה מתנה! זוג נעלי הליכה נוחות וטובות וצא איתה ביחד להליכה למען הבריאות של שניכם, ולא רק שלה. התחילו בעשר דקות או יותר עד שתגיעו לשעת הליכה, לפחות שלוש פעמים בשבוע. אין לך מושג איך ההליכה המשותפת תתרום לזוגיות, בפרט כשאשתך תראה שאכפת לך ממנה, שאתה עושה את זה מתוך הזדהות ואמפתיה, ובעיקר – להראות לה שהיא לא לבד!

 

צעד שלישי – דיאטות אף פעם לא עוזרות. כי דיאטה אמיתית ונכונה מתחילה קודם כל בשינוי החשיבה, ולא בדרך האכילה. לכן, אתה חייב להשפיע על אשתך לשנות את דפוסי החשיבה שלה. כשעצוב, מלחיץ, מעצבן – לא אוכלים! יש דברים אחרים שאפשר לעשות.

 

ואת זה, כמובן, עושים בשניים. עוגות, עוגיות, גלידות, משקאות קלים וכל מה שלא תורם לגוף ולבריאות – צריכים להיות מחוץ לתחום. את זה אי אפשר לעשות לבד, חייב להיות שיתוף פעולה, לפחות בתקופה הראשונה כדי שהיא לא תישבר או תתפתה (אם זה יהיה בהישג ידה). יחד, הנחילו משטר אכילה (סגנון חיים, לא דיאטה!) שמבוסס על דברים בריאים ומזינים. הוציאו את כל הסוכרים, צבעי המאכל והאוכל עתיר השומן או התעשייתי מהתפריט. אפשר בהחלט לקבוע פגישה אצל דיאטנית כדי לקבל תפריט בריא ועשיר, לא לצורך דיאטה אלא לצורך אכילה נכונה ובריאה שתוביל ביחד עם כושר גופני להורדה במשקל בצורה מבוקרת וטובה.

 

צעד רביעי – ליאור, יותר מכל דבר בעולם נשים רוצות שהבעלים שלהן יאהבו אותן. עשה את הצעד הראשון והענק לה אהבה, ואני מבטיח לך שזה יעשה לה טוב, שזה יעצים את הביטחון העצמי שלה, את ההערכה העצמית, את המודעות העצמית למראה שלה, ובעיקר – לעובדה שזה מאוד לא בריא, ולא כדי להיות דוגמנית כחושה.

 

טיפ קטן: לכו לקנות בגדים אחת לכמה זמן, מהרגע שתתחילו ליישם את ארבעת הצעדים. כל פעם שהמידה של הבגד תרד זה יעשה לה טוב, ייתן לה את הכוח והמוטיבציה להמשיך, ישמח אותה וישפיע עליה בצורה חיובית. תאמין לי שזה עוזר הרבה יותר מכל פסיכולוג. אתה על הדרך גם מקיים מצווה יקרה מהתורה – מצוות לשמח את אשתך, במקרה זה, בכסות – בגד.

 

צא לדרך ידידי, ארבעה צעדים שיובילו לדרך ארוכה ונפלאה. כולי תפילה שתצליחו ותתברכו בבריאות הגוף והנפש, בשמחה וברכה בזוגיות.

 

שלכם, הרב ברוידא.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה