תאהבו את עצמכם

הפסיכולוגים מנסים לגלות איך נאהב את עצמנו, אבל לרחלי רקלס יש עצה חינמית, שהיא לא בדיוק שלה, שתעשה פלאים עם האהבה לדמות בצד השני של המראה.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 17.03.21

כשפגשתי את הרב אליעזר רפאל ברוידא לפני שמונה שנים, התפעלתי מאוד מהאהבה ותשומת הלב האמיתית שהוא העניק לכל אדם שדיבר איתו.

 

זה היה במיאמי, כשבעלי ואני היינו ספונסרים של כנס גדול מאוד של הרב ברוידא וצוות ברסלב ישראל, וגם עזרנו בכל מה שאפשר, לכן גם היינו קרובים אליו ואל הצוות בכל אותם ימים.

 

כל תקשורת עם מישהו, אפילו אם זה היה רק להודות למארחים על כוס הקפה שהגישו לו, הוא היה מלא בתודה כנה ומכל הלב. והאמת, כבר התחלתי לחשוד. חשבתי שהוא חייב להיות ככה כל הזמן כי הוא נמצא במסע אמונה וקירוב רחוקים, אז הוא צריך 'להיות כזה'. אבל חייב להיות רגע שהוא ינוח או סתם כך ויהיה עצמו, חשבתי לעצמי, ולרגע הזה חיכיתי שלושה ימים תמימים.

 

רק שלא מצאתי אחד כזה.

 

יכול להיות שהיה אחד כזה כשהוא היה ישן את מעט השעות שנותרו לו בכל יום אחרי שיעור וקבלת קהל, הקדשה על ספרים… אז כמה כבר נשאר לו לישון? בכל אופן, אחרי אחת ההרצאות בשלושת הימים שהצוות היה איתנו במיאמי, שאלתי אותו שאלה ותהרגו אותי אני לא מה בכלל שאלתי, אבל אני כן זוכרת שהוא אמר לי "השם נתן לי את מתנת האהבה האמיתית לכל אדם".

 

עם השנים הספקתי להכיר אותו יותר והבנתי שהוא אמר לי את האמת! אז תהיתי ביני לבין עצמי, איך זה בכלל אפשרי לאהוב מישהו שאתה לא מכיר?! זאת אומרת, זה כמעט בלתי אפשרי לאהוב באמת אנשים שאנחנו כן מכירים, כי הם עושים כל מיני דברים שמוציאים אותנו מהכלים, מעצבנים, מכעיסים ומשגעים אותנו לכל הדעות. זה אפילו יותר נכון כשמדובר בילדים ובבן/בת הזוג שלנו, והם אלה שאנחנו אמורים לאהוב אותם יותר מכל!

 

מאמרים נוספים בנושא:

בבקשה, תאהבו את עצמכם

אנשים שמחים זורחים

תפתחו את העיניים

אתם בוחרים איך ייראו החיים שלכם

תניחו את הכוס

בוקר טוב כאן הקב"ה

האבנים הגדולות של החיים

גשמים מצמיחים

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

מרירות מדבקת

תסמונת "אם רק הייתי…"

תשמעו, זה לא הסוס שרציתי

לפני שמתלוננים

תספרו את הברכות

 

לאן אני חותרת?

 

בתמציתיות, ניסיתי להבין למה הרב מסוגל לאהוב כל אחד. ואז, בום! זה הכה בי. הוא מסוגל לאהוב כל אחד בגלל שהוא אוהב את עצמו! ואני לא מתכוונת בצורה נרקיסיסטית. הבנתי גם, שכאשר אדם שמח וטוב עם עצמו ומקבל את עצמו עם כל הטוב והרע, אז אין לו סיבה לא לאהוב את עצמו.

 

לכן, אם אתם לא יכולים להפגין אהבה כלפי אחרים, זה בגלל שאתם לא אוהבים את עצמכם! ואני לא מדברת רק על האהבה העמוקה לחצי השני והילדים. אני גם מדברת על הדרך בה אנחנו מתקשרים עם אחרים.

 

האם אנחנו מעניקים תשומת לב מלאה לאחרים? האם אנחנו מחייכים אליהם חיוך אמיתי? האם אנחנו מחייכים חצי חיוך כואב? האם אנחנו לא מחייכים בכלל? האם אנחנו מחמיאים לאחרים? האם אנחנו אומרים תודה מכל הלב? והנה שאלת השאלות – האם אנחנו שמחים בהצלחתם של אחרים?

 

אדם שליבו פתוח לא יתקשה להעניק אהבה לאחרים, כי הוא יודע שיש לי מהדבר הזה המון, אינסוף. אבל אדם שמפחד לחלוק אהבה עם אחרים יודע בפנים שיש לו מעט מאוד, לכן הוא מפחד שהוא יאבד את זה אם ייתן לאחרים.

 

אז מה הפתרון?

 

לאהוב את עצמכם!

 

נכון, קל לומר מאשר לעשות. אחרי הכל, אנשים משקיעים כסף רב על פסיכולוגים שיעזרו להם למצוא את האנשים שאליהם הם יפנו את האצבע המאשימה – כי הם הגורם העיקרי שהרס להם את היכולת לאהוב את עצמם. זה חשוב, כי להאשים אחרים זה כיף אבל זה לא עוזר לאף אחד לאהוב את עצמו. זה רק עוזר לנו להרגיש צודקים, וזה דבר נפלא לכשעצמו. זה כמו לומר לבעל, "אמרתי לך למכור את הבית כשהערך שלו היה פי שניים ממה ששילמנו!"… אתן יודעות על מה אני מדברת, נכון?

 

ברצינות, רבי נחמן מברסלב נתן לנו את התשובה הזו כבר לפני למעלה מ-200 שנים, וכל הפסיכולוגים של ימינו מנסים לנכס אותה לעצמם ואפילו להרוויח עליה מזומנים.

 

אלא, שבימינו אנו פסיכולוגים מנסים לגלות איך אדם יכול לאהוב את עצמו. אבל למזלכם, אני עומדת לתת לכם את ההמלצה המקסימה, הדרך והתשובה המוחצת של רבי נחמן מברסלב ב-ח-י-נ-ם-!: חפשו בעצמכם נקודות טובות! זאת הדרך היחידה לבנות את עצמכם!

 

אבל איך אתם יכולים לאהוב את עצמכם אם אתם מכים את עצמכם על מה שעשיתם? אז הנה משהו שחשוב מאוד לזכור: כולם טועים (חוץ ממני, כמובן) וזה מה שעושה אותנו בני אדם ולא מלאכים. זה בסדר, זה חלק מהחיים. אבל אין שום הצדקה להלקאה העצמית שבאה אחרי הטעות. זה מאה אחוז יצר הרע.

 

והנה עוד עצה מקסימה:

 

בסוף כל יום תכינו רשימה של חמישה דברים שאתם מעריכים ומוקירים בעצמכם. הם יכולים להיות דברים שעשיתם או סתם הרגשה טובה שתפסה אתכם. כל דבר. ואם אתם הורים, אני מציעה לכם לקרוא בדחיפות את הספר חינוך באהבה של הרב שלום ארוש, בו לומדים לראות גם את הנקודות הטובות בילדים, וזה חשוב מאוד ואפילו עוזר להורים במציאת הנקודות הטובות שלהם, שהרי הילדים הם המראה של ההורים!

 

נ.ב. – אם אתם מתעקשים לשלוח לי תשלום עבור העצה החינמית והחכמה להפליא שהיא ממש לא שלי – אשמח מאוד, ואני מבטיחה להיות חברה שלכם (אם תרצו) כל החיים…

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה