מכינים בבית: שניצל תירס ותרד

אומרים שלום לשניצל תירס הקפוא מהסופר ומכינים בבית שניצל תירס ותרד מזין, טבעי ואפוי של אורי שביט, שהילדים ישמחו לאמץ לארוחת הצהריים.

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 07.08.23

מי לא אוהב שניצל תירס? הילדים אוהבים את הפריכות ואת הטעם המתקתק שלו וההורים, את העובדה שאפשר להוציא אותו מהמקפיא ולתקתק ארוחה בתוך דקות. אלא שבפועל השניצלים הללו שמגיעים קפואים ומעובדים, לאו דווקא בריאים עבורנו ועבור הילדים. לרוב הערכים התזונתיים שלהם נמוכים למדי והם לא מספקים לנו את החומרים המזינים החשובים לגופנו באותה ארוחה.

המתכון הבא פותר את הבעיה ומאפשר לנו ליהנות מכל העולמות – גם לזלול שניצל תירס טעים וגם להזין את גופנו במרכיבים טובים וחיוניים, בין היתר בחלבון מלא. נכון, מדובר בקצת יותר עבודה מאשר להפשיר מוצר מעובד שקנינו בסופר, אבל התוצאה שווה את ההשקעה ואם תכינו כמות כפולה, תוכלו להקפיא את השניצלים האפויים ולחמם אותם בתוך דקות בארוחה הבאה.

את המתכון הבא אפשר לגוון עם תוספות שונות – אני הכנתי גרסה אחרת עם כרובית ועגבניות מיובשות, את התרד אפשר להחליף בירוקים אחרים וכמובן לתבל לפי הטעם. ככה זה כשאתם מכינים את האוכל בעצמכם ויכולים לדעת בדיוק כמה ומה אתם מכניסים לצלחת.

שניצל תירס ותרד אפוי

מתכון לכ-8 שניצלים

1/2 2 כוסות גרגירי תירס קפואים, מופשרים (אפשר גם מקלחים טריים)
2-3 גבעולי בצל ירוק
1/4 צרור פטרוזיליה
150 גרם טופו
1 כף שמן זית
2 כפות רוטב סויה
2 כוסות תרד טרי
2 כפות פירורי לחם מלא
2 כפות קמח חיטה מלא

לציפוי:
1/2 כוס פירורי לחם מלא
2-3 כפות שמן זית

אופן ההכנה

1. מרתיחים סיר עם שפע מים וחולטים בהם את עלי התרד במשך כדקה, עד שהם מתרככים. מסננים, סוחטים משאריות מים וקוצצים גס. שומרים בצד.

2. מניחים במיכל של מעבד מזון 1/2 1 כוסות גרגירי תירס, בצל ירוק, פטרוזיליה, טופו ורוטב סויה וטוחנים עד שמתקבלת תערובת חלקה.

3. מעבירים את התערובת לקערה ומוסיפים כוס גרגירי תירס, תרד קצוץ, פירורי לחם וקמח. מערבבים היטב ובמידת הצורך מוסיפים עוד מעט רוטב סויה או מלח. מכניסים למקרר לחצי שעה, להתייצבות ואיחוד טעמים.

4. מחממים תנור ל-200 מעלות.

5. מערבבים בקערה רחבה את חומרי הציפוי.

6. בעזרת הידיים יוצרים מהתערובת קציצות מאורכות בצורת שניצלים ומצפים משני הצדדים בפירורי הלחם. מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים בתנור החם כ-25 דקות, להזהבה והתייצבות.

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח “טבעוניות נהנות יותר”, שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה