פשטידת בצל וגבינות

היא תגרום לכם לבכות פעמיים אבל קשה לעמוד בפניה, היא לא קשה להכנה ולא צריך להיות חובב בצל כדי ליהנות מפשטידת הבצל והגבינות של שוקי גלילי.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 10.08.23

זמן הכנה: שעה וחצי | דרגת קושי: קל-בינוני | חלבי

 

לא צריך להיות חובבי בצל כדי ליהנות מהפשטידה הזו, שיוצאת מהתנור כשהיא זהובה וריחנית, ומפיצה ניחוחות שקשה לעמוד בפניהם. והיא אפילו לא קשה מדי להכנה.

 

הפשטידה הזו תגרום לכם לבכות פעמיים – פעם אחת כשתחתכו את הבצל, ופעם שנייה כשתטעמו אותה. יש לה טעם נעים של בצל מטוגן, עם מתיקות עדינה, והמרקם שלה פשוט נהדר.  

 

בניגוד לפשטידות בצל אחרות, הטעם העז של הבצל החי מרוכך באמצעות הטיגון המקדים שבשילוב עם הביצים והגבינות גם אחראי למרקם היציב. לטיגון יש להשתמש בסיר שטוח וגדול (אפשר ווק).

 

זוהי תוספת כייפית לכל ארוחה חלבית, ובתוספת של סלט היא יכולה להיות ארוחה קלה כשלעצמה.

 

 

המצרכים

 

לתבנית 20×30 ס”מ

 

7-8 בצלים גדולים

1/2 כוס שמן

6 ביצים (7 אם הן קטנות)

400 גרם קוטג’ (מיכל וחצי)

120 גרם קמח (קצת יותר מ-3/4 כוס)

1 כפית מחוקה אבקת אפייה

200 גרם גבינה צהובה

50 גרם פרמזן

1.5 כפיות מלח

פלפל שחור

חמאה לשימון התבנית

 

 

 

אופן ההכנה

 

1. קוצצים את הבצלים לקוביות קטנות. מטגנים בסיר רחב על אש בינונית בחצי כוס שמן, תוך כדי ערבוב, עד שהבצל מתחיל להזהיב. אם יש נוזלים בסיר מקטינים את האש ונותנים להם להתאדות. מעבירים לקערה גדולה. משאירים בסיר כחצי כוס בצל ומטגנים עד השחמה. מוסיפים לקערה.

 

2. נותנים לבצל כמה דקות להתקרר. מוסיפים את גבינת הקוטג’, הקמח ואבקת האפייה ומערבבים. מגרדים ומוסיפים את הגבינות הקשות, טורפים ומוסיפים את הביצים, מוסיפים את המלח ופלפל שחור לפי הטעם. מערבבים היטב.

 

3. משמנים בחמאה את תבנית האפייה. מעבירים את הבלילה לתבנית. מכניסים למדף הנמוך בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 40-45 דקות. כשהפשטידה מזהיבה יפה מוציאים. מקררים כרבע-חצי שעה לפני ההגשה (הזמן נחוץ לפשטידה כדי להתייצב. לאחר מכן אפשר לחמם מחדש אם רוצים).

 

 

 

 

טיפים ואפשרויות לגיוון ושיפור:

 

* אפשר להחליף חלק מהבצלים הלבנים בבצלים סגולים, לטעם עדין יותר.

 

* במקום קוטג’ אפשר להשתמש בגבינה רזה (כנען או טוב טעם) או בריקוטה.

 

* אפשר להחליף חלק מהגבינה הקשה בקשקבל או כמעט כל גבינה קשה אחרת.

 

* אפשר להוסיף לתערובת תפוח אדמה מגורד וסחוט היטב. יעבוד גם עם קישואים.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. Anonymous

כ"ו אלול התשפ"ב

9/22/2022

מעולה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה