הכוח לנצח!

הכוח לנצח! – צריך אומץ, רצון, להתאמץ ולהאמין שאנחנו מסוגלים לזה. גם אם זאת עבודה קשה, גם אם זה מעל הטבע זה אפשרי. למה? כי זה הכוח לנצח ולגדול בגדול!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 15.03.21

לא מעט אנשים חווים שבירות רגשיות כאשר המודעות הרוחנית שלהם חווה זעזועים. אדם יכול לחיות חיים טובים באמת רק כשיש לו מודעות רוחנית, וזה אומר לחיות עם אמונה.

 

הדרך להתמודד עם זמנים מאתגרים ומלאי קשיים היא להזכיר לעצמנו כל פעם מחדש – שהקב"ה איתנו תמיד, שכל מה שהוא עושה – הכל לטובה ועם ים של אהבה!

 

הרבי מקמרנא אומר, שכל מי שזוכר בזמנים מאתגרים עם ניסיונות חיים שהקב"ה תמיד איתו ושכל מה שהוא עושה איתו זה רק לטובה והכל ברחמים – מעורר רחמי שמים אדירים עליו אפילו בלי להתפלל! אם אין לאדם את הדרגה הזו של אמונה הוא אומנם יכול להמתיק דינים עם ריבוי תפילות, אבל לא יהיה לו את הכוח לפעול ישועות כפי שעושה האדם שמסוגל לעורר רחמי שמים.

 

את דרגת האמונה הזו מתאר רבי נחמן מברסלב במילים הבאות: "כשאדם יודע שכל מאורעותיו הם לטובתו, זאת הבחינה היא מעין עולם הבא" (ליקוטי מוהר"ן, ד).

 

אם נמחיש את דבריו של רבי נחמן למשהו מעשי קל יהיה לאדם לאחוז במודעות רוחנית שהכל לטובה. למשל, אם קרתה לו תקלה כלשהי בבית, נניח שברז האמבטיה נשבר, למרות אי הנוחות המתלווה למצב שכזה – להתקשר לאינסטלטור, לקנות ברז חדש וכן הלאה, הוא מקבל את זה בהבנה. למה? כי רובנו יודעים שעדיף 'לשלם' בכסף וברכוש ולא חלילה בנפש. הדברים האלה, כפי שנוהגים לומר, הם כפרת עוונות ועדיף כך ולא אחרת. זאת בחינה של ידיעת מאורעות חיינו בחינת מעין עולם הבא. כך האדם מקבל את מה שקורה איתו באהבה ובאמונה ולא מתעצבן שהברז נשבר. אם נתקדם בעוד דרגה באמונה – אחרי שיבין שזו כפרת עוונות הוא גם יודה על כך וישמח.

 

כשזה מתבטא בעניינים רוחניים, כמו בעיות בשלום בית או חינוך הילדים – בעיקר עם אלה שנופלים מהדרך, קשה לאדם להבין זאת במוחו, בהיגיון שלו כאדם, איך זה יכול להיות לטובה. ולא רק, אלא שהוא גם צריך להניח את ההיגיון הזה בצד ולדבוק בשכל של האמונה, שהוא שכל עצום וגבוה מאוד.

 

אם אדם לא עושה חשבון נפש כל יום, יהיו לו קשיים להשיג את האמונה שהכל לטובה בחייו. הוא יתחיל להאשים את עמו בבעיות שיש לו בחיים, בשלום בית, עם הילדים, עם הבוס, עם השכנים וכן הלאה. הוא גם ירדוף את עצמו על שלא עשה דברים כמו שצריך ואולי היה צריך בכלל לעשות אחרת… מצב כזה של האשמה ורדיפה עצמית מובילים לעצבות ודיכאון! ומזה יש להיזהר מאוד!

 

מאמרים נוספים בנושא:

אוהבים אתכם בכל מצב

זה הלייק שלך

כיף לקום בבוקר

אמונה בהמראה

18 ימי האמונה שלי

לעשות מהלימון לימונדה

בוקר לא רע, אחרי הכל

מחליפים משקפיים

מדברים מאהבה

בכוח האהבה
אהבה, זה מה שצריך
הקב"ה אוהב אותנו

מחוברים אליה

 

לפני שאנו עושים משהו, אנחנו משתדלים לעשות את הטוב ביותר. אנחנו יודעים שאנו לא אמורים חלילה לסטות מילימטר אחד מדברי התורה. אך ברגע שזה נעשה, אנחנו גם יודעים שהתוצאה היא החלטה של בורא עולם בלבד. לכן אין צורך לרדוף או להאשים ולהלקות את עצמנו שוב ושוב שלא עשינו ולמה עשינו ואיך עשינו. מה כן? רק להתחזק!

 

רדיפה עצמית היא דבר שמשתק את האדם. ברגע שהוא נופל לדיכאון כתוצאה מרדיפה שכזו הוא פשוט לא יכול לתפקד.

 

יש רק דרך אחת להימנע מעצבות, דיכאון והאשמה עצמית והיא: לדעת שכל מה שקורה איתנו – הכל מהשם והכל אך ורק לטובה! תודו שזה גורם לכם עכשיו לנשום לרווחה, מעלה חיוך ענק על הפנים ומכניס הרבה שמחה בחיים שלכם, כוח אדיר לנצח את המלחמה מול היצר הרע.

 

כאשר אתם מאמינים שבורא עולם אתכם – אתם גם תצליחו להודות לו על הכל. וככל שתגידו תודה, כך תחזקו יותר את האמונה. וככל שהאמונה תתחזק, כך תאמינו יותר שהקב"ה אתכם. זו משוואה נפלאה ואיך שתסתכלו עליה – ישר והפוך, היא רק עושה לנו טוב בחיים.

 

וכל זמן שאדם לא מאמין שכל מה שבורא עולם עושה הוא הטוב ביותר ורק ממקום של חסדים ורחמים, הוא לא יראה ישועות לבעיות שלו. כן, הוא יתפלל רבות וימתיק את הדינים והבעיה תקבל הארה מסוימת, אך הוא לא יגיע לישועה אותה הוא רוצה.

 

זה מסביר למה אנשים טוענים לא פעם שהם אומרים תודה על הכל אבל לא רואים ישועות.

 

מה הם עושים לא נכון?

 

האמת, הם לא עושים שום דבר לא נכון, אבל הם עדיין לא מרגישים שהכל זה חסד ורחמים טהורים של בורא עולם.

 

העולם קיבל מתנה נפלאה – את התשובה, שלא רק שהיא מוחקת את העוונות אלא הופכת אותם לזכויות!

 

לאדם עם דרגת אמונה בה הוא יודע שהכל לטובה והכל חסד ורחמים, טבע הוא נס ונס הוא טבע, אין הבדל בין השניים עבורו. בלי דרגת אמונה כזו האדם נכנע לכוחות הטבע. אמונה – לוקחת אותו למקום גבוה יותר – מעל הטבע!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אורן קבליסט

כ"ט תמוז התשע"ח

7/12/2018

מאמר נכון ומדויק

ולמרות כי הדברים ידועים, תמיד טוב להתקל בכתיבה נכונה כזו להזכיר בכולנו את האמונה וחוסר איבוד התקווה גם במצבים שאינם הגיוניים למראית עינינו במציאות החיים הגשמית

2. אורן קבליסט

כ"ט תמוז התשע"ח

7/12/2018

ולמרות כי הדברים ידועים, תמיד טוב להתקל בכתיבה נכונה כזו להזכיר בכולנו את האמונה וחוסר איבוד התקווה גם במצבים שאינם הגיוניים למראית עינינו במציאות החיים הגשמית

3. רות

כ"ט תמוז התשע"ח

7/12/2018

הכח לנצח

השם גדול הכל יכול תאמין באחד לא תפחד אין עוד מלבדו אם השם איתנו – מי יכול עלינ

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה