בגן החיוכים

בעוד כמה דקות תגלו מה יכול לעשות חיוך אחד בחיים שלכם, ואיזו השפעה חברתית הוא גורם. תשאלו את רבי נחמן, הרב שלום ארוש והמחבר דייל קארנגי.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 15.03.21

שמחה לשתף אתכם ביצירה המדהימה והנוספת שלי בסדרת ה'גנים של רחלי' – בגן החיוכים. ולא סתם! כי בהמשך אתם עומדים לקרוא על אחד הנושאים החשובים מאוד, הכי קלים ליישום וכזה שישנה לכם את החיים. שווה גן, נכון?

 

לא מזמן בעלי דויד הזמין ספר. האמת, הוא לא אמר לי שום דבר על זה ואני בתמורה לא התעצבנתי (כל הכבוד לי, הא?). אבל כן עשיתי משהו: לקחתי (אם תרצו השאלתי בצורה עדינה) את הספר והתחלתי לקרוא אותו.

 

ואני חייבת לומר לכם שהספר הזה פשוט מ-ד-ה-י-ם-!

 

הוא מפורסם, מסתובב לו בעולם ומתורגם ללא מעט שפות, והכי חשוב: עונה לשם – כיצד תרכשו ידידים והשפעה – מאת דייל קארנגי. לא יודעת איך עוד לא קראתי את הספר הזה עד עכשיו, מדהים מה שכתוב שם. עם ים של חום, מציעה גם לכם לעשות זאת.

 

אבל מה שגיליתי היה סופר מעניין. חוץ מהאינפורמציה הנפלאה שהמחבר מעניק לקוראים, מאיך שמר קארנגי מבין את התנהגותם של בני האדם – הוא מציע לקוראים, ובאמת נראה לי שזה מה שהוא עושה, אחרי עצותיו משנות החיים של הרב שלום ארוש, או לפחות את אלה הכתובות בספרים שלו – שאף הם מתורגמים לשפות רבות. הנה, בלשית גששית שכמותי כנראה שפיצחתי את התעלומה, הא? בכל אופן, נראה לי גם שקארנגי הוא תלמיד סודי של רבי נחמן מברסלב. מדהים!

 

עד כדי כך שבאחד הפרקים הוא אפילו גרם לי להסתכל, שוב ושוב, על כריכת הספר ולראות אם מצוין שם קשר כלשהו לרבי נחמן מברסלב או הרב שלום ארוש, כי העצה שקארנגי בפרק הזה הייתה בדיוק רב ל, אחד על אחד אפשר לומר, לדבריהם.

 

באותו פרק הוא מסביר איך בן אדם יכול לעשות רושם טוב ראשוני, שב'מקרה' הוא גם הדרך הטובה ביותר לגרום לאנשים לאהוב אתכם.

 

ומה הייתה העצה?

 

במילה אחת – חיוך!

 

מאמרים נוספים בנושא:

בגן המתלוננים

בגן כפויי הטובה

בבקשה תחייכו

אנשים שמחים זורחים

גלגול של חיוך

חוק חיוך חובה

זה חיוך!

בשבילי – חיוך, בשבילו – כל העולם

חיוך לא פשוט

החיוך של הרב שלי

שירות עם חיוך

חיוך זה עסק רציני

שרת החיוך

תנו חיוך, זה הכל

 

והנה מה שהוא מספר בפרק זה על איש עסקים אחד.

 

אותו איש עסקים היה אדם עם פנים חמוצות וזועפות, מי שנחשב כ"אחד הקוטרים הגדולים שהתהלכו אי פעם בבורדווי". אפילו לאשתו הוא לא חייך בכל 18 שנות נישואיהם! איך היא עוד לא הרגה אותו את זה לא הצלחתי להבין. עוד תעלומה בפני עצמה.

 

יום אחד הוא הגיע להרצאה של דייל קארנגי, שאמר שצריך לחייך למישהו כל שעה במשך היום. אז למחרת בבוקר הוא החליט שהוא מכריח את עצמו לחייך. ותבינו, זאת לא הייתה משימה קלה עבורו, אחרי הכל מדובר באדם עם אישיות אומללה!

 

אבל הוא עשה את זה, והתוצאות היו מדהימות. אשתו כמעט התעלפה באותו בוקר. ובמשך היום הוא שם לב שאנשים באמת מחייכים אליו בחזרה! ומה שהיה מדהים עוד יותר הוא הגילוי הפשוט של איך תרגיל החיוכים באמת שינה את האישיות שלו.

 

פתאום,

 

הוא שם לב לכך שהוא הופך לאדם חברותי יותר ומצליח לנהל סמול טוק'ס עם אחרים.

 

הוא שם לב לכך שהוא יותר סובלני לאנשים בעבודה כשהם באים ומתלוננים על בעיות מקצועיות.

 

הוא שם לב לכך שיש לו מצב רוח טוב כל היום.

 

הוא אפילו שם לב לכך שהוא פחות מבקר אנשים, ובסופו של דבר, אחרי תקופה הוא הפסיק את המנהג המזעזע הזה של להוכיח אנשים ולבקר אותם.

 

וכל הדברים האלה ששינו את חייו קרו רק בגלל חיוך פשוט אחד.

 

מדהים, נכון? תודו.

 

אבל אם אתם חושבים שהוא דוגמה אחת, אז פרופסור וויליאם ג'יימס מאוניברסיטת הרווארד מסביר עוד דבר נפלא שאתם בוודאי מכירים: המעשים מובילים לרגשות. הטבע הרגשי שלנו משפיע ומקרין מאוד על המעשים והאמונה שלנו. כוח הרצון והאמונה הם כוחות אדירים שיש ביכולתם לעשות איתנו ניסים ונפלאות ממש.

 

וואו!

 

האם זה לא מה שאומר רבי נחמן מברסלב?

 

זה הולך ונעשה מעניין עוד יותר:

 

הנה משהו שקראנגי כתב, דבר שנשמע, נקרא ונכתב בדיוק כפי שהרב שלום ארוש מדבר עליו כבר שנים רבות:

 

לא מרגישים רצון לחייך? הנה שני דברים קלים ליישום: הראשון, תכריחו את עצמכם לחייך. השני, אם אתם לבד – הכריחו את עצמכם לשרוק, לפזם קלות, או שתשירו. נהגו כאילו אתה כבר שמח וזה כבר יוביל אותך לשמוח באמת.

 

כי זה לא מה שיש לכם או מי שאתם או היכן שאתם או מה שאתם עושים – שגורם לך לשמוח או לא. אלא, זה מה שאתם חושבים עליו!

 

וזה כל כך נכון. אתם שמחים רק אם אתם בוחרים להיות שמחים. אין קיצורי דרך להיות שמחים.

 

אז עשו לעצמכם טובה וקיימו את עצתם של רבי נחמן, הרב שלום ארוש ודייל קארנגי: שימו חיוך על הפנים!

 

למה? כי החיים שלכם תלויים בזה.

 

אם אתם צריכים עזרה נוספת ללמוד איך להפוך את החיים שלכם כמו שלא הכרתם, קראו את הספר שעריו בתודה – בגן התודה. וזהו.

 

ואז, חכו ל"גן" הבא שלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה