אספרגוס בחמאת לימון ופרמזן

מתחשק לכם להכין משהו חגיגי או לארוחה בשניים? נסו את מתכון האספרגוס בחמאת לימון ופרמזן של שוקי גלילי. מנה ראשונה אנינה וקלה להכנה.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 08.06.23

זמן הכנה: 20 דקות | דרגת קושי: קל | חלבי

מנה ראשונה אנינה אך קלה להכנה, שתערבב לכם קצת אביב לתוך הסתיו. מתאימה לאירוח חגיגי או לארוחה בשניים.

עד לשנים האחרונות האספרגוס היה נדיר בישראל, בוודאי בעונת הסתיו. רובנו זוכרים עבר שבו האספרגוס היה קיים רק בצורתו המשומרת, שהקשר שלה לאספרגוס הטרי די קלוש. זה, אגב, למרות שבימי קדם האספרגוס צמח לכל חופי הים התיכון וגם אצלנו.

אבל דווקא מכיוון שאספרגוס הוא ירק (למעשה, מבחינה בוטנית הוא “נצר”) אביבי, זה מפתיע ומשמח לגלות שאפשר להיתקל בו בימינו גם עמוק אל תוך הסתיו, בשווקים ואצל ירקנים נבחרים.

כמובן שמדובר בפינוק יקר. צפו למחירים של 20 ש”ח ויותר לחבילה אופיינית במשקל של 300-400 גרם (30-35 גבעולי אספרגוס). באופן טבעי, מדובר בחומר גלם שמשתמשים בו רק למנות מיוחדות עבור אנשים מיוחדים. כאלו שאתם עשויים לשקול אפילו “לצלחת” (את המנות, לא האנשים המיוחדים).

וזה בדיוק מה שאנחנו מציעים כאן: מתכון פשוט למנה ראשונה אביבית קלאסית (בשינויים קלים), שטובה כפתיחה מפתיעה לארוחה זוגית בסתיו. אפשר כמובן להכפיל ולשלש כמויות אם אתם מתכוונים לארח.

לפני שנתחיל, שני טיפים חשובים: קנו רק אספרגוס שרואים שהוא טרי ושיש לו ריח עדין; אפשר לשמור את האספרגוס עד להכנה במים – כמו פרחים ועשבי תבלין, זה יעזור לשמור אותו טרי ורענן. 

המצרכים

למנה זוגית או שתי מנות אישיות:

10 גבעולי אספרגוס ירוק

15 גרם חמאה (בערך כף)

2 כפיות שמן זית

2 כפות מיץ לימון

1/2 שן שום

מלח, פלפל שחור גרוס

להגשה:

פרמזן

מסקרפונה או שמנת 27%

כמה פרוסות של לחם טוב

אופן ההכנה

1. שוטפים ומנקים היטב את גבעולי האספרגוס. חותכים 1-3 ס”מ מצד הרחב והסיבי של הגבעול (בהתאם לאורך).

2. במחבת גדולה, על אש קטנה-בינונית, ממיסים את החמאה עם שמן הזית. מוסיפים את מיץ הלימון, כותשים ומוסיפים את השום, קורט מלח וקורט פלפל שחור. מצמצמים עד שמתקבל גוון חלבי ומכבים את האש.  

3. חולטים את האספרגוס במים חמים מאוד במשך 2-3 דקות, עד שהגבעולים משנים את צבעם לירוק עז. מסננים ומעבירים למחבת. על אש קטנה-בינונית מאדים את האספרגוס בחמאת הלימון במשך כשתי דקות, ותוך כדי הופכים ומזיזים את הגבעולים במחבת כדי שיתכסו בחמאת הלימון.

4. מעבירים לצלחת/צלחות הגשה, מגרדים מעל פרמזן (אפשר להחליף בפרוסות דקיקות שחותכים מהפרמזן עם קולפן), ומניחים לצד האספרגוס תלולית מסקרפונה/שמנת. לוקחים עם כף מחמאת הלימון שנשארה במחבת ויוצקים מעל לאספרגוס ולמסקרפונה/שמנת.

מגישים מיד, עם לחם טוב.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה