תגידו. תרגישו. תחוו.

מכירים את הרולס רויס של הרגשות? זה פשוט: תגידו, תרגישו ותחוו את הדבר הכי גדול בעולם שעוטף, אותנו בכל רגע נתון בחיים. ולא, זה לא מוגזם.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 15.03.21

זה קורה בכל מפגש. אנשים מספרים לי על הקשיים שהם חווים בחייהם – וזה דבר מובן ולגיטימי, אבל מסיימים עם המשפט שעושה לי ממש לא טוב – "כל זה קורה בגלל שאלוקים שונא אותי!" הם קובעים נחרצות.

 

זה מזכיר לי את הסיפור על המציל שהציל פעם אדם מטביעה והביא אותו לחוף מבטחים. במקום להודות לו על המעשה ההרואי והאמיץ הזה, הבחור שבזה הרגע חייו ניצלו צועק על המציל שהוא לא היה עדין כי הוא משך לו את הכתף וזה ממש כאב לו…

 

תרשמו לכם כלל חשוב: הבורא ששונא אתכם הוא הבורא שאתם בראתם. כי הבורא שבאמת ברא אתכם – אוהב אתכם אהבה אינסופית! יותר ממה שתוכלו להעלות או לשער אי פעם בדעתכם!

 

ולמה אנשים חושבים שהבורא שונא אותם?

 

חכמינו ז"ל מלמדים אותנו, שכאשר הנחש הקדמוני פיתה את אדם וחוה לאכול את הפרי האסור מעץ הדעת הוא הכניס בהם "רעל רוחני". הוא אמר להם שבורא עולם מקנא בהם ואם הם יאכלו את הפרי האסור הם יהיו בדיוק כמוהו, מסוגלים להבדיל בין טוב לרע. 'האומן שונא את בני אומנותו, הוא לא רוצה שתשתוו לו' טען.

 

ומה קרה אחר כך?

 

לפני שאדם וחוה אכלו מעץ הדעת טוב ורע הכל היה טוב. גן עדן עלי אדמות. אבל ברגע שהם אכלו ממנו הם למדו דבר חדש – שיש דבר כזה שנקרא "רע" בעולם.

 

אבל עם אמונה, כמו שרבי נחמן מברסלב אומר, אין שום רע כלל בעולם. וקל להבין את זה.

 

אתם אוהבים את הילדים שלכם. ברור. לכן אתם רוצים את הטוב ביותר עבורם – חינוך והשכלה, בריאות, הצלחה, הגשמה, אפשרויות נפלאות ודלתות לעתיד, שפע, בן/בת זוג המתאימים בדיוק לנשמתם, שיתגשמו כל משאלות ליבם… והרשימה עוד ארוכה. ותנחשו מה? הקב"ה אוהב אתכם פי טריליון יותר ממה שאתם אוהבים את הילדים שלכם. ורשימת המשאלות שלכם עבור ילדיכם היא כמו טיפה קטנה בים הגדול, לעומת רשימת המשאלות של הבורא עבורכם!

 

מאמרים נוספים בנושא:

הקב"ה אוהב אותנו!

תחייכו, מחייכים אליכם!

אתם מיליארדרים!

החלום של כל לב

שבע סיבות להאמין בעצמכם

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

היי, אתם!

בבקשה, תאהבו את עצמכם

למדתי לאהוב מחדש

אלוקים, אפשר שאלה?

הוא לא יוצא להפסקת קפה

אהבת עולם אהבתנו

 

מכיוון שהכל בהשגחתו של הקב"ה כי הוא מי שמנהל פה את העניינים, ומכיוון שהוא אוהב כל אחד מאיתנו אהבת אינסוף, אז ברור שכל מה שהוא עושה בשבילנו הוא רק טוב. ומכיוון שהכל טוב, עלינו להודות לו על הכל – גם על הטוב וגם על מה שנראה לנו לכאורה רע, שהוא למעשה רק טוב. כי איך אומרים? מעז תמיד יוצא מתוק. רק מתוק. ולמרות העובדה שאנחנו לא בהכרח מבינים איך, הכל טוב. התפקיד שלנו הוא לא להבין איך הקב"ה פועל – את זה לעולם לא נצליח לעשות. מה כן? להאמין. זהו.

 

על ידי אמונה שהכל לטובה והכל טוב אנחנו יכולים למלא את המשימה שלנו בעולם הזה, את המטרה שלשמה נשלחנו לכאן. אנחנו יכולים להשיג גם אמונה וגם קרבה לבורא.

 

וזה מה שאותו נחש קדמוני, מי שמלווה אותנו עד עצם היום הזה בכל הדרכים הערמומיות שלו – רוצה להשיג. הוא נלחם בשיניים ובציפורניים שלו בנחישות שלנו להתחזק באמונה ולהתקרב לבורא עולם. זו הסיבה שהוא אוהב להשתמש בנשק האהוב עליו עוד מימי קדם – הרעל הרוחני שהזריק לזוג הראשון עלי אדמות ואותו הוא ממשיך להזריק לכל אדם בעולם, כדי להפיץ כמה שיותר את השקר האיום והנורא שהקב"ה חלילה שונא אותנו.

 

חשבו על כל הרגשות השליליים שיש בעולם. אם תחקרו את העניין עד לשורשו, במיוחד את העצבות והדיכאון, תמצאו שם טונות של רעל רוחני שהנחש הספיק להזריק, דבר שבקלות היה יכול להתגלות אם רק הייתה בדיקת דם רוחנית…

 

ברגע שאדם זוכר את הדבר האמיתי והחשוב הזה – שהקב"ה אוהב אותו אהבה אינסופית, למרות נסיבות חייו ומה שהוא עובר ונראה לו דווקא ההיפך, הוא יכול להיות בטוח שהאמונה תבעט חזק פנימה והוא יעפיל לשלב נפלא בחייו, מימד שטרם חווה. לכן בכל מצב – אל תשכחו לעולם שהקב"ה אוהב אתכם! בלי המודעות הזו אין אמונה, כי העובדה שהקב"ה אוהב אותנו היא הבסיס של כל האמונה.

 

אני יכול להביא לכם אינסוף הוכחות נפלאות מהתורה הקדושה, הגמרא, הזוהר הקודש ועוד ספרים רבים, אבל אני לא רוצה להעמיס עליכם במאמר אחד. אלא, רק להזכיר לכם את העובדה הפשוטה אך הכה הכרחית ונחוצה לנו, הדלק שמניע אותנו ודוחף אותנו הלאה:

 

אבא אוהב אותי!

 

זאת המנטרה הכי חשובה. חזרו עליה בכל רגע שמתאפשר לכם ותראו איזה דבר נפלא קורה אתכם. פשוט, נכון?

 

תגידו, תרגישו, תחוו!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה