אוויר למכירה

יש כאלה שהחיים מזמנים להם רעיונות לעשות כסף קל ומהיר. אפשר למלא אוויר בבקבוקים או לומר שלוש מילים ולהפוך לשחקנית מפורסמת. הסיפור שמאחורי ההצלחה!

2 דק' קריאה

דוד בן חורין

פורסם בתאריך 15.03.21

"אני מרגישה נפלא… זה בטח האוויר. אף פעם בחיים שלי לא נשמתי אוויר כזה בריא". אמרה לי אשתי בשמחה כשהגענו לאזור המיוער לא רחוק מהבית שלנו שבעפולה.

 

"את יודעת, יש חברות כאלה בעולם שמוכרות אוויר צלול לאנשים שחיים במקומות עם זיהום אוויר גבוה. הם מכניסים אותו לבקבוקים ומוכרים אותו, למשל, בסין".

 

"וזה עוזר?"

 

"הרופאים אומרים שלא. אבל זה מוצר חדש להרבה מאוד אנשים. מה דעתך שנעשה את זה עם האוויר של ארץ ישראל? נראה לך שזה יצליח?"

 

"למה לא? אפשר לקרוא לזה 'אוויר קדוש'", היא צחקה, ואז היא אמרה את אותה אמרה חכמה ומוכרת: "כי אתה יודע, אם הקב"ה רוצה אז גם מטאטא יכול לירות כמו רובה".

 

כמה שהיא צודקת.

 

מאמרים נוספים בנושא:

עוברים קירות

אייקון חובה באפליקציית החיים

חכמת הצעד הקטנצ'יק

תגשימו חלום

משני צידי האקסטרים

חלום האושר

הזדמנויות נסתרות

 

הסיפור של קלייר (קלרה) פלר

 

קלייר (קלרה) פלר הייתה אישה יהודייה ומבוגרת משיקגו. במשך 60 שנה היא עבדה כמניקוריסטית בסלון יופי מקומי. בגיל 80 היא קיבלה הצעת עבודה כמניקוריסטית בסט של חברת פרסומות. בגלל היכולות הנפלאות שלה פלוס העובדה שהיה לה קול מיוחד ונימוסים מלאי הומור שגרמו לאנשים לצחוק, החברה החליטה להעסיק אותה כשחקנית ולראות מה יקרה.

 

רוב חייה גברת פלר התפרנסה מהיד אל הפה, כשהיא מגדלת את שני ילדיה עם סטטוס גרושה. אז מה הסיכוי שיום אחד היא תעשה מהפך אדיר בקריירה שלה, ועוד בגיל 80, ותהפוך לשחקנית?!? תוסיפו לזה את העובדה שהיא כבר לא יכלה לקרוא מכיוון שסבלה ממחלה הנקראת נַפַּחַת – מחלה המתבטאת לרוב בהתנפחות הרקמות. אבל למרות הכל, קיבלתה תפקיד קטן ופשוט: שורה אחת עם שלוש מילים. זהו.

 

אז עכשיו תגידו לי אתם, איך אישה בגיל שמונים עם נפחת הופכת ברגע לשחקנית? כשבורא עולם רוצה, תצליחו למכור גם אוויר.

 

ומה היו שלוש המילים המפורסמות של קלרה פלר?

 

"Where's the beef?" ("איפה הבשר?")

 

הפרסומת לאוכל המהיר של אותה מסעדה מפורסמת הפכה אותה למפורסמת בטירוף. קריירה סוחפת וסוערת נפתחה בגיל 80 עם רווחים של מאות אלפי דולרים! אך כעבור ארבע שנים היא נפטרה.

 

 

עולם ירוק ונקי? כסף קל? אם בורא עולם רוצה נצליח למכור גם אוויר!…

 

הסימן שלנו

 

הכוחות שנלחמים בבורא עולם מתייצבים באחדות ובחוזק ויש להם גישה לרוב העושר של העולם ולרוב ערוצי התקשורת, בעזרתם הם מעבירים את המסרים השליליים שלהם.

 

האם עלינו לדאוג?

 

האם אברהם אבינו פחד או דאג כשהכוחות האלה קמו עליו? האם הוא נפל לייאוש כשהמלך נמרוד הרשע השליך אותו לבור מלא אריות רעבים?

 

לא. הוא ידע מהי האמת. הוא ידע כי למרות שהשקרים של העולם הזה צורחים לעברנו בפול ווליום, הם שוקעים בקלות אל מול זריחתה של האמת השקטה.

 

האמת לא חייבת לדבר. היא גם לא חייבת להשיג את היד העליונה. "דרך רשעים תאבד" אומר דוד המלך ע"ה (תהילים א, ו). הרע מת מעצמו, לא משנה כמה עוצמה וכוח יש לו או איך הוא מציג את עצמו. הנאצים נראו באותם ימים בלתי מנוצחים. הרומאים שלטו על אירופה והמזרח התיכון בזמן שבית המקדש שלנו נחרב והעם שלנו הוגלה מארצו. מצרים שלטה על הכל בזמן בו היינו משועבדים להם ועבדנו בפרך.

 

ואנחנו, העם היהודי, עדיין כאן לספר את סיפור היעלמותם של אימפריות ועמים אלה.

 

האם אנחנו צריכים לפחד או לדאוג משליטתו של הרוע המתגלה בעולם הזה?

 

החל מאותם אנשים שמנסים לעשות הון מכל דבר (כולל מכירת בקבוקי אוויר) דרך קלייר פלר ועד עצם ימינו – בורא עולם מראה בצורה חד משמעית שהוא בעל הבית והוא היחיד ששולט כאן. הוא רק משחק עם כל האשליות שלכל אלה שרוצים לרמות ולגרור אותנו לחטוא ולהאמין שהם, חלילה, שולטים. והוא היחיד שניצח, מנצח וינצח.

 

לתמוך בצד השני או להישאר נאמנים בצד של המלך? את הבחירה הזו הוא השאיר לנו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה