צעד קטן להצלחה הגדולה – שלב שלישי בדרך לניצחון

ההצלחה הגדולה מתחילה בצעד הקטן. זה חוק ברזל, סוד הצעד הקטן שיוביל אותנו אל הגשמת החלום להצליח. הרב שלום ארוש עם הדרך הנכונה והקצרה להגיע אל היעד!

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 15.03.21

אוהבים דרכים קצרות? המאמר הזה בדיוק בשבילכם!

 

החידושים של הטכנולוגיה מקצרים לנו הרבה דרכים בחיים. וכאשר מתבוננים בעין האמונה, מבינים שבכל חידוש ישנו מסר לגבינו, לצמיחה הרוחנית שלהו. "כֹּל פָּעַל ה' למענהו" – כל מה שהקב"ה פועל בעולם זה רק למען שמו, תורתו ועבודתו (הצמיחה הרוחנית שלנו).

 

ההבדל בין קיצור דרך לדרך קצרה

 

בורא עולם נתן לנו מתנה נפלאה – מכשיר ניווט קולי אוטומטי (waze) שכבר קשה לנו להבין איך הסתדרנו לפניו. מכשיר הניווט מלמד אותנו שאין דרך קצרה יותר מהדרך הנכונה. אם אתם יודעים את הדרך הנכונה, ויודעים בדיוק לאן לפנות ומה לעשות בשלב הבא – תגיעו בקלות ובמהירות. אך אם תעשו מה שאתם מבינים ומה שנראה לכם – קרוב לוודאי שתמצאן את עצמכם תועים בדרכים או תקוע בפקקים.

 

כל אדם עם היגיון מבין שאין בחיים קיצורי דרך. אבל בהחלט יש דרכים קצרות. מה ההבדל בין השתיים? קיצור דרך הוא דילוג על שלבים, דרך קצרה היא לעבור משלב לשלב בצורה נכונה. הדרך הקצרה היא הדרך הנכונה: א. לחשוב נכון, ב. להשתמש בכלים שבורא עולם נותן לנו, ג. לפעול נכון. זו הדרך הנכונה, שהיא גם הדרך הקצרה ביותר, ולמעשה, היחידה. אין דרך אחרת.

 

מארגנים את המחשבות לקראת ההתקדמות

 

במאמר זה, שהוא השלב השלישי בדרך לניצחון, נמשיך לצעוד אל ההצלחה במלחמת היצר הרע. השלבים הקודים הם תנאים הכרחיים לעבודה נכונה והתקדמות. במאמר זה נגיע לשלב חשוב מאוד – עבודה לפי הדרך בלי לדלג על שלבים! אך תחילה, תזכורת קלה לשני השלבים הקודמים:

 

השלב הראשון מודעות עצמית בשלב זה למדנו לקבל את המציאות ולהבין שהיצר הרע הוא חלק מאיתנו. אל תרגישו רע עם העובדה שיש לכם יצר הרע, אל תרדפו או תאשימו את עצמכם היצרים שלנו הם בדיוק כמו הידיים והרגליים שלנו ובורא עולם יצר אותם לטובתנו. היצר הוא 'תקלה' או 'שיבוש בתוכניות', אלא הוא עצמו התוכנית והאתגר וזה שנותן את המשמעות לכל עבודתנו. כל מחשבה רעה על עצמנו היא בזבוז אנרגיה על דברים שלא בשליטתך, ואיבוד משאבי כוח יקרים הנדרשים למשימות האמתיות שלנו.

 

השלב השני – המפגששלב זה נועד להכיר את הכוחות הטמונים בנו. דע את כוחך – דע את עצמך. ידיעה היא כוח. רבי נחמן מברסלב אומר, שהבעיה של רוב האנשים היא שהם אינם יודעים כמה כוח יש להם ביד ומהו הכוח האמיתי שלהם. בורא עולם נתן לנו יצר רע גדול וחזק – אבל הוא גם נתן לנו כלי גדול וחזק עוד יותר. הכלי הזה הוא התפילה. והכל תלוי בה. בלעדיה אנו לא מוגנים, בעמדת נחיתות גדולה מאוד, ואפילו אין לנו סיכוי. אך איתה – בורא עולם איתנו ואין ליצר הרע שום כוח נגדנו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

טובים, לא מרירים

הכוח לנצח!

מחליפים משקפיים

גישה חיובית, זה הכוח!

ותודה שהוא כאן

עוד יום שגרתי?

ברוכים הבאים לזירה הלוהטת

הקרב הטוב

סיבוב שלישי

כנפיים של נשר

קבוע, אבל בטוח!

 

לכן, המלחמה האמתית והעיקרית, והבחירה האמתית, היא רק האם להתפלל או לא. התפללת – ניצחת, לא התפללת – הפסדת.

 

המסקנה המתבקשת מאליה

 

הקדמה זו מביאה אותנו באופן טבעי לשלב השלישי והמכריע במלחמת היצר הרע. זה שלב שדורש מאיתנו מחויבות גדולה לעשות מאמץ קטן. ולאור מה שלמדנו, זה המאמץ היחיד שיכול להוביל אותנו אל התוצאה.

 

מכיוון שהתפילה היא הכלי היחיד שלנו – לכן אנו חייב לקבוע לעצמנו זמן יומיומי להתפלל! אין דרך אחרת. הרי הבנו שבלעדי פעולה זו אין לנו סיכוי. אז מה המסקנה? לחכות להתקפות? ממש לא. מה כן? להקדים את הרפואה למכה. "הבא להורגך השכם להורגו" – הגמרא אומרת שהיצר הרע מתחדש בכל יום. אם כן, כדי לנצח עלינו להתפלל בכל יום ויום. וכדי שהיחסים יהיו שקולים, אנו מוכרחים לקבוע לעצמנו זמן בקביעות רצינית להתפלל, להתחנן, לבחור בטוב ולגייס עזרה משמים בכל יום מחדש.

 

זו המסקנה הפשוטה והישירה. נוצרנו עם יצר הרע רק לצורך האתגר. והכוח שלנו לעמוד באתגר זה הוא התפילה. לכן, אם ניישם את התפילה כחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו, בצורה קבועה ויציבה, נצא המנצחים הגדולים במאת האחוזים! אם לא, זו למעשה הכרזת כניעה.

 

וכאן נשאלת השאלה: איזה סוג של בן אדם אתם – נכנעים או נלחמים? בורחים המתמודדות או אוהבים אתגרים? כל אדם בריא בנפשו שואף קדימה ורוצה להצליח. כאן קיבלנו את הדרך להצליח, קחו אותה ברצינות וההצלחה שלכם מובטחת.

 

 

לא מדובר במשימה בלתי אפשרית! ההתחלה המתבקשת שלה היא רק הצעד הקטן שיוביל לפסגה…

 

נכון, אתם בוודאי רוצים הסבר נוסף. אך אפשר לומר כבר עכשיו שהצד המעשי הוא מאוד פשוט ושווה לכל נפש. החלק העיקרי הוא המוּכָנוּת שלנו לקבל החלטה, וההתחייבות לקבל על עצמנו לומר: "אני מנצח! אני נלחם! אני לא מוותר ולא מתייאש! זו משימת חיי ובעזרת השם (שהוא בוודאי רוצה ומשתוקק לעזור לי) – אעמוד בה! לכן אני קובע זמן, יהיה מה שיהיה!"

 

להשקיע שעה ביום לתפילה האישית שלנו, השיחה הפתוחה שיוצאת מהלב – זו לא משימה בלתי אפשרית. הרווח שלה הוא עצום, מכריע וקריטי: זה או לָקַחַת את כל הקופה או חלילה להיפך – להפסיד הכל.

 

זה דבר שחייב לבוא אחרי ביסוס שני השלבים הראשונים בתוכנו. שהרי, אי אפשר לשאת תפילה כל זמן שאנו רודפים את עצמנו וחושבים שאנו רעים ולא בסדר ושקועים בעצבות. אך אם אנו חזקים בזה ולא רודפים את עצמנו בגלל שיש לנו יצר הרע ומקבלים את רצון השם באהבה, אנו מתמלאים בשמחה ובאמונה וקל לנו להשקיע את הכוחות שלנו בנקודת החוזק העיקרית שלנו – התפילה.

 

ובנוסף, כאשר אנו מפנימים את הנתון הברור – שכלמה שרוצים מאיתנו הוא נפעל קודם כל במישור שהכי מועיל ופותח שערים ופותר את רוב האתגר או הקושי – התפילה, לא נבזבז משאבים יקרים ואנרגיות בכיוונים שאינם בכוחנו או שאינם נדרשים איתנו. אלא, נתמקד במשימה העיקרית, בדרך העיקרית, כל יום.

 

זה חוק הברזל של הצעד הקטן בדרך להצלחה הגדולה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה