פרשת השבוע משפטים – אנרגיית החיים

כמו בכל דבר בחיים, תמיד אפשר לעשות התחלה חדשה, כל יום רק להיום, כי בכל יום שאדם מצליח לשמור את אנרגיית החיים, את הדיבור שלו, זה רווח עצום לנצח נצחים!

2 דק' קריאה

אהרון פריבר

פורסם בתאריך 16.03.21

התורה הקדושה אוסרת עלינו לדבר לשון הרע, כולם יודעים את זה, גם הנשמה יודעת את זה – שאין דבר יותר טוב מלשון נקיה. הרווחים בשמירת הדיבור עצומים, ואם מחפש לו אדם חיים טובים אין ספק שהפתח אליהם נמצא בלשון נקיה מכל אבקת רכיל. 

 

השתיקה הזאת, ההתגברות, שיש לי לומר דבר מה על פלוני עם אלמוני שאני מאוד אוהב לדבר איתו, ובכל זאת, אני לא מזרים את המידע המעכיר, גורמת לתחושת התעלות והזדככות הנפש. כך צריך אדם לחזק את עצמו, בדרך חיובית – אני לא הולך רכיל, אני לא מאלה שגורמים לאנשים לחשוב רע על אנשים אחרים, לא מעכיר את מקורות המים.

 

זה הסור מרע העיקרי שצריך להיות לאדם הרוצה לחיות חיים נקיים עם עצמו, לסור מלשון הרע וכל גרורותיה. וכך קונה אדם לעצמו שקט, וכך נכנסים לשערי השלווה והנחת. שהרי, האדם הוא שמסבב לעצמו מאורעות חייו, והעיקר על ידי הדיבור, כמו שאומר רבי נחמן מברסלב על הכתוב "רוח סערה עושה דברו", שכל הסערות העוברות על האדם באות מהדיבור, כשאדם לא שומר פתחי פיו הדיבור שלו עצמו מסער גופו ונפשו. ויש בני אדם הדנים את כל אדם לכף חובה וחוקרים תמיד על חובות בני אדם, והם כמו ים גועש וקוצף, אך מי שזוכה מוליד מכוח דבריו חיים, פיו ולשונו מביאים לעולם תקווה נחמה אמונה אהבה ואחדותיות.

 

וכמו בכל דבר בחיים, תמיד אפשר לעשות התחלה חדשה, כל יום רק להיום, כי בכל יום שאדם מצליח לשמור את אנרגיית החיים, היינו את הדיבור שלו, זה רווח עצום שעושה פירות ופירי פירות נצחיים. אם חזקת או ניחמת מישהו, והוא מכוח זה הלך ועשה כמה פעולות טובות, זה הכל תוצר של הדיבור שלך, הדיבור שלך הוליד חיים.

 

 

בכל יום שאדם מצליח לשמור את אנרגיית החיים הוא עושה פירות נצחיים, וחיים חדשים נולדים…

 

זה גם הטעם שאומר הרמב"ם שעמל לימוד התורה הוא עמל הקריאה. כלומר, שיש עניין גדול לקרוא את התורה לא רק במחשבה אלא להגות בקול רם את הלימוד, כי אותיות לשון הקודש הן מקורות חיים, וכשאדם לומד בקול רם ותוך כדי לימוד הוא נושם נשימות, אזי אותיות התורה נכנסות לקרבו ומחדשות לטובה את כל מערכות גופו ונפשו, שעל כן ממליצה לנו תורת חיים בכל יום "ודברת בם" – שנדבר בדברי תורה ודברי חכמה ובדרך זו נביא חיים לעצמנו ולעולם, וזה בעצמו יגרום לנו לבחור לברוח מכל לשון הרע, מכל שקר ומרמה, מכל חנופה.

 

על זה אומרת הפרשה – "לֹא תִשָּׂא שֵׁמַע שָׁוְא", שלא תבזבז את אנרגיית החיים שלך על שמועות שווא, ההוא עשה ןההיא אמרה, עם הכוח הדברי הזה אתה יכול להביא חיים לעצמך ולזולתך, כי מוצאי מצא חיים, ועל זה בעיקר אנו אומרים "אשר בחר בנו מכל עם ורוממנו מכל לשון", היינו שבכוח דיבורנו  להביא גאולה לעולם, כמו שהיה בפסח, שהפכנו את הפה הרע לפה סח.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה