פשטידת תפוחי אדמה וקישואים

פשטידת תפוחי אדמה וקישואים: זו פשטידה שמציעה תמורה מצוינת להשקעה שלכם. רבע שעה והופה לתנור. המתכון של שוקי גלילי לארוחה מפנקת מכל המצרכים שכבר יש לכם בבית!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 14.03.21

זמן הכנה: 75-85 דקות | דרגת קושי: קל-בינוני | חלבי

 

הפשטידה הזו מציעה תמורה מצוינת להשקעה – רבע שעה והופה לתנור, שעה מאוחר יותר כבר יש לכם ארוחה מפנקת. הכל ממצרכים ש(כנראה) כבר יש לכם בבית.

 

השילוב של תפוחי האדמה והקישואים הוא שלם שעולה על סך חלקיו. כל אחד מהם מביא איתו את הטעמים והמרקמים שלו, והתוצאה שמתקבלת היא עדינה ואנינה – במיוחד במתכון כזה, שבו משדכים אותם לגבינות וביצים ואופים עד השחמה.

 

זוהי פשטידה שהכנתה דורשת מעט עבודה (15-20 דקות), והיא מבוססת על מספר לא גדול של מצרכים שייתכן שאת כולם כבר יש לכם בבית. אם יש לכם מעבד מזון עם סכין מתאימה, תוכלו להשתמש בו במקום בפומפייה ולקצר משמעותית את זמן ההכנה.

 

הכמויות במתכון מתאימות לתבנית אינגליש קייק 31×10 או תבנית 20×20 ס"מ. עבור תבנית מרובעת גדולה (32×25 ס"מ) יש להכפיל את הכמויות.

 

 

המצרכים

600 גרם תפוחי אדמה (בערך 3 יחידות בגודל בינוני)

250 גרם קישואים (3 קטנים או 2 בינוניים)

1 בצל בינוני-גדול

200 גרם קמח תופח (קצת פחות מכוס וחצי)

150 גרם גבינה צהובה מגורדת (מומלץ להחליף חלק בפרמזן, קשקבל, פיקורינו או גבינה פיקנטית אחרת)

80 גרם גבינה לבנה 9% (בערך שליש גביע)

3 כפות גדושות גבינת קוטג'

4 ביצים

3/4 כפית מחוקה מלח

מעט פלפל שחור

1/2 כפית אבקת מרק בטעם עוף

שמן זית

 

אופן ההכנה

 

1. קוצצים ומטגנים עד להזהבה יפה את הבצל ומניחים בצד לקירור.

 

 

2. בינתיים, מרסקים בפומפייה את הקישואים. ממליחים קלות ומניחים בצד.

 

 

3. בקערה גדולה מערבבים את הקמח התופח, הגבינות, הביצים, והתבלינים. סוחטים את הקישואים היטב מנוזלים ומוסיפים. מגרדים את תפוחי האדמה, סוחטים היטב, מוסיפים ומערבבים.

 

 

4. מעבירים את התערובת לתבנית משומנת היטב בחמאה קרה. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות ואופים במשך כשעה – או עד שהפשטידה משחימה יפה. מוציאים מהתנור ונותנים לפשטידה לפחות רבע שעה להתקרר ולהתייצב לפני שחותכים.

 

את הפשטידה המוכנה אפשר לאכול קרה או חמה.

 

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה