שומר צלוי בסומאק ויוגורט

שומר צלוי בסומאק ויוגורט: מנת פתיחה שדורשת רק עשר דקות עבודה אבל נראית הכי מושקעת בעולם. לא אוהבים שומר? יש מצב שהמתכון של שוקי גלילי יגרום לכם להתפתות לאכול אותו.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 14.03.21

זמן: 10 דקות עבודה + שעה אפייה | קושי: קל-בינוני | חלבי

 

זוהי מנת פתיחה שדורשת רק עשר דקות עבודה ולמרות זאת נראית הכי מושקעת בעולם. אוהבי השומר ישמחו בה מאוד, וגם מי שבדרך כלל מתרחק משומר עשוי להתפתות.

 

רבים חוששים מהטעם האניסי המעט אגרסיבי שלו, אך כאשר צולים או מבשלים אותו היטב השומר מתגלה כאחד הירקות העדינים והאנינים (וגם טעם האניס כמעט נעלם).

 

השומר הצלוי הוא תוספת נהדרת למנות בשריות, ובתפקיד הזה די לתבל אותו בלימון ומלח ו/או לטפטף מעט טחינה מעל. בגרסה חלבית, אפשר להגיש אותו כמו האיטלקים, עם מעט פרמזן מגורד מעל. המתכון שלפניכם לוקח אותו לכיוון ים-תיכוני באמצעות השילוב הנפלא עם יוגורט וסומאק.

 

 

הסומאק מעניק למנה לא רק תוספת מושכת של גוון אדום-סגלגל, אלא גם טעם חמצמץ נהדר שמתחבר עם היוגורט ועם הארומה של עשבי התבלין. עוד כמה טיפות של שמן זית ורסיסי שום כתוש, ומתקבלת מנה שחרף פשטותה וקלות ההכנה שלה, היא לא פחות ממעדן – וגם עושה רושם רב.

 

המצרכים

 

ל-4-8 סועדים

 

4 קלחי שומר

4 ענפי רוזמרין

8 ענפי טימין

1 גביע יוגורט עיזים איכותי

1/2 לימון

1 שן שום

שמן זית

מלח גס

2 כפיות סומאק

 

אופן ההכנה

 

1. מנקים היטב את קלחי השומר ומסירים עלים ירוקים אם ישנם. חוצים כל אחד מהם לאורכו, בזהירות כך שלא יתפרק. חשוב לנסות ששני החצאים יהיו פחות או יותר שווים בגודל, כדי להבטיח צלייה שווה בהמשך.

 

 

2. מרפדים תבנית בנייר אפייה. יוצקים שמן זית בנדיבות, זורים מלח גס, ומפזרים את ענפי הרוזמרין והטימין. מסדרים את חצאי השומר מעל, כך שהצד הפנימי כלפי מטה. מטפטפים מעט שמן זית מעל.

 

 

3. אופים בתנור שחומם מראש ל-210 מעלות במשך כשעה. בסיום האפייה השומר צריך להיות רך מאד, מקורמל בחלקו וצרוב בקצותיו. מקררים כמה דקות ומרכיבים את המנה.

 

 

4. מסדרים את חצאי השומר על צלחות הגשה (שני חצאים למנה גדולה, חצי אחד למנה קטנה). בצד, סוחטים את חצי הלימון, כותשים את השום ומערבבים. מפזרים בכפית על חצאי השומר. יוצקים כף או שתיים של יוגורט על כל מנה ומפזרים סומאק.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה