כרובית ברוטב עגבניות שרי עדין

כרובית ברוטב עגבניות שרי עדין: שוקי גלילי עם מתכון שהוא גרסה עדכנית למנה הקלאסית, המסורתית והמוכרת של הסבתות היקרות עם ההמצאה שלא עמדה לרשותן: עגבניות שרי..

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

משך הכנה: 45-60 דקות | קושי: בינוני | פרווה

 

גרסה עדכנית למנה הקלאסית, שמתבססת על המצאה שלא עמדה לרשות הסבתות שלנו: עגבניות שרי. ההכנה דורשת קצת מאמץ, ומלכלכת 2-3 כלים יותר מהרגיל, אבל אתם לא תתחרטו.

 

כרובית ברוטב עגבניות היא מהמאכלים המתסכלים האלה, שטעמם במציאות כמעט אף פעם לא מצליח להתחרות בזכרונות הילדות. לכאורה, מה פשוט מזה – מפרקים כרובית ומבשלים ברוטב עגבניות. אבל כנראה שהסבתות שלנו הכירו כמה סודות שאנחנו לא.

 

 

מה שבטוח, הסבתות שלנו לא הכירו את עגבניות השרי, וזה משום שהן עדיין לא הומצאו בתקופתן. ומדובר בשינוי יסודי בכללי המשחק – בשיא עונתן, עגבניות השרי הן מקור בלתי נדלה לטעמים ומספיק לבשל אותן עם מעט מלח ושום כדי לקבל רוטב נהדר. אנחנו נוסיף עוד שלב, ונסנן אותו, כדי לקבל מרקם חלק ועדין במיוחד.

 

את הרוטב הזה נשדך לפרחי כרובית שבושלו בנפרד, ונעניק להם בישול קצרצר יחד. כך הרוטב העדין עוטף את הכרובית ונספג בה, אבל היא לא טובעת בו וגם לא משתלטת על טעמו.

 

 

אז המתכון שלפניכם הוא לא המתכון המסורתי, אבל יש לי הרגשה שלו סבתא שושנה עה"ש הייתה עדיין עמנו, גם היא הייתה משתמשת בעגבניות שרי.

 

המצרכים

 

1 ק"ג עגבניות שרי אדומות ועסיסיות (מזן עגול)

1/2 ק"ג כרובית (כרובית קטנה-בינונית)

5 שיני שום

מלח

6-7 ענפי פטרוזיליה וכוסברה

אופציונלי: מעט פלפל שאטה/צ'ילי גרוס

אופציונלי: רבע גבעול סלרי, חצי גזר

 

אופן ההכנה

 

א. מפרקים את הכרובית לפרחים בגדול בינוני, מנקים, ומבשלים במים רותחים מומלחים קלות עד שהם עדיין פריכים מעט אך מתחילים להתרכך (10-12 דקות). מסננים ומניחים בצד.

 

 

ב. מפרידים מעגבניות השרי ענפים ועוקצים, ושוטפים היטב. מועכים בכף היד עגבניית שרי אחת, מעל לסיר, עד שהיא נבקעת ומגירה מיץ; מניחים אותה בסיר. חוזרים עם שאר העגבניות עד שהסיר מלא בעגבניות שרי ובתחתיתן מיץ.

 

ג. חוצים את שיני השום ומוסיפים, מזליפים מעט שמן זית, ממליחים קלות (אם רוצים להוסיף עוד ירקות אז זה הזמן, והם צריכים להיות בחתיכות קטנות). מכסים ומבשלים על אש בינונית עד שהעגבניות מתרככות לחלוטין והופכות לרוטב (כחצי שעה). תוך כדי יש לערבב מדי פעם ולהוסיף מעט מים אם אין מספיק נוזלים בסיר.

 

 

ד. מקררים את העגבניות המבושלות; מניחים במסננת דקה (רשת) מעל קערה גדולה. נותנים לנוזלים להתנקז במשך כמה דקות ואז מועכים בעדינות בכף את המוצקים שנשארו כדי לשחרר מהם נוזלים נוספים. מעבירים את הנוזלים חזרה לסיר ומצמצמים למרקם מעט סמיך.

 

 

הערה: בשלב זה אפשר להשתמש בטוחן ירקות או בבלנדר מוט, אבל בכל מקרה כדאי גם לסנן. השיטה עם המסננת בלבד פחות מהירה, אבל הרוטב שמתקבל נקי יותר ולא מכיל שאריות של גרעינים.

 

ה. מוסיפים את פרחי הכרובית לרוטב עגבניות השרי ומבשלים כמה דקות על אש קטנה-בינונית. מדי פעם מערבבים קלות, ומוודאים שפרחי הכרובית מתכסים ברוטב.

 

מגישים חם או קר. בהגשה קוצצים ומפזרים עלי כוסברה ופטרוזיליה מעל.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה