מועדון גן עדן

שלא תחשבו שאני הוזה או משהו כזה, אבל יש בהחלט מקום כזה שנקרא מועדון גן עדן. ובכרטיס כניסה למועדון הזה כל אחד יכול לזכות. רחלי רקלס על המועדון הכי נחשב בעיר.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

שלא תחשבו שאני הוזה או משהו
כזה, אבל יש בהחלט מקום כזה שנקרא
מועדון גן עדן. ובכרטיס כניסה למועדון
הזה כל אחד יכול לזכות. רחלי רקלס
על המועדון הכי נחשב בעיר.
 
 
זה ממש מטורף מה שהולך כאן. זה התחיל עם חטיפתם של שלושת הנערים שנרצחו הי"ד. לא, בעצם לפני. רגע, הרבה לפני – כמה שבועות, חודשים, שנים?!? נראה שהגענו לאיזו אבן דרך מאוד משמעותית בדרך שלנו החוצה. החוצה, משמע הגאולה, שתוציא אותנו מכל הבלגאן הזה אז חיים של שקט, שלום ושלווה. בינתיים, טילים עפים בשמי הארץ, חיילים נהרגים, אנשים ממשיכים לרוץ למרחבים המוגנים, והאזעקות ממשיכות להחריד את עור התוף.
 
הפעם, זו הייתה פעם ראשונה ששמעתי את קולה של האזעקה במקום בו אני גרה – בית שמש. הייתי עצבנית וחלשה. זה היה תערובת של פאניקה עם ההבנה שאין לנו לאן לברוח – חוץ מלממ"ד או למרחבים המוגנים. ועוד דבר שהבנתי ברגעים המאוד לא נעימים האלה הוא, שבעצם אין לנו לאן לברוח במציאות בה אנו חיים היום. והיא, המציאות הזאת, הכריחה אותי לחשוב את מה שהרבה אנשים מפחדים לחשוב – שהחיים הרבה יותר גדולים מאיתנו וממה שאנחנו חושבים. באותם רגעים הרגשתי כמה אני קטנה, כמה אני מוגבלת כבשר ודם. מה לכל הרוחות אדם קטן כמוני עושה באמצע כאוס עולמי?
 
מאמרים נוספים בנושא:
הדרך הכי טובה לשרוד
לאהוב גם את הרחוקים
אם רק נפתח את הלב
 
אז במצב כזה אני עושה את מה שהרבה יהודים עושים: התפללתי לבורא עולם שישמור עלינו ועל החיילים, שישלח לנו את המשיח ונגמור עם כל הסבל והכאב שהפכו מעין חותמת וסימן היכר בהיסטוריה של עם ישראל.
 
היום, אלוקים דיבר איתי דרך שיעורו של הרב שלום ארוש, שהדיבורים שלו מושרשים כל כך חזק ועמוק בדבריו של רבי  נחמן מברסלב. ובאותו בשיעור, הרב אמר שאנחנו לא צריכים עכשיו להתפלל שמשיח יבוא. האמת, אחרי ששמעתי את מה שהוא אמר נזכרתי שהוא גם כתב את זה בספרו שעריו  בתודה. ולמה לא לבקש משיח עכשיו? כי אם משיח בא עכשיו, נראה לי שהוא תופס אותנו לא מוכנים, עם המכנסיים הרוחניות שלנו למטה. וזה די מביך. אם משיח יבוא עכשיו, כמו שלמדתי, כבר לא נוכל להמשיך לתקן ולשפר את עצמנו אחרי שהעובדה תהיה בשטח, כלומר משיח. אם אנחנו צדיקים מושלמים, אז יופי לנו ואין לנו בעיה שהוא יבוא. אבל כמה מאיתנו יכולים להעיד על עצמם שהם אכן מוכנים לקבל את המשיח? בכל אופן, אם רק התחלנו את תהליך התשובה, אז זה המקום בו ניתפס. אם אנחנו רחוקים מהתהליך הזה ומהתפילה  האישית, אז זאת הנקודה עליה מדבר הרב.
 
המצב הזה מזכיר לי את הימים בהם גרתי במיאמי, את אותם ערבים של מוצאי שבת. למה לא של יום שישי בערב? כי הם הוקדשו לצפייה בכל מיני תוכניות זבל שהיינו מכורים אליהן. במוצאי שבת היינו מתכנסים כל החבר'ה של החוף הדרומי וצועדים כמו עדר של בקר לכיוון מועדוני הלילה הכי נחשבים, מנסים להידחק פנימה כמו פרות לפני חליבה. החלבן/סדרן היה סוקר אותנו אחד אחד ובודק מי הכי מתאים. הפרות/חבר'ה שהכי התאימו נכנסו ראשונים. השאר, געו/מחו על כך שנשארו בחוץ. לפעמים זה הרגיש שהחלבן/סדרן היה משאיר בכוונה כמה פרות/חבר'ה בחוץ רק כדי להשתעשע לו קצת מהתגובות שלנו. אכזריות לשמה. איפה היו ארגוני החיות למיניהם?
 
כשמשיח יצטרך לבחור מי ימשיך הלאה ל"מועדון גן עדן" מי יודע מי מאיתנו יכנס פנימה? ולאלה שלא נכנסים אין תוכנית מגירה ב'. אם נשארתם בחוץ, אז אתם בחוץ!
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
יש חיים אחרי הפרה
בכוח  האהבה
תקפוץ
 
זו הסיבה שהרב שלום ארוש מתפלל ומבקש שנתפלל על המצב, על תשובה, שנתקן את עצמנו עוד, שנתאחד, שנתחזק, שנעשה הכל, רק לא לבקש עכשיו את המשיח. יש לנו הרבה עבודה לעשות לפני שהוא מגיע. הרבה אנשים חושבים ואפילו מאמינים שמשיח יבוא ויסדר להם את כל הבלגאן בחיים. אז כפי שהבנתי, הוא לא הולך לעשות את זה, אין טיפול בבעיות אישיות. זאת העבודה שלנו! משיח הוא לא פקיד של לשכת הסעד, ומי שחושב כך חי בטעות גדולה מאוד.
 
ואחרי שאמרתי את שהיה על ליבי, אני שמחה לומר שעדיין יש לנו זמן לתקן. נכון, לא הרבה זמן, אבל יש. אלה מאיתנו שעדיין לא התחילו – אל תתייאשו! זה הזמן להחליט בנחישות ובעזות של קדושה שהיום אתם מתחילים חיים חדשים, ועשו את זה צעד אחרי צעד. קראו את הספר שעריו  בתודה שהוא מדריך נפלא שילווה אתכם לאורך כל הדרך. ובכלל, הוא מתאים לכל אחד ולא משנה באיזה שלב הוא נמצא.
 
ועד כמה שהמצוות חשובות, והן חשובות מאוד, התפילה האישית חשובה מאוד מאוד והיא הדרך לקיים את המצוות ולהתקדם ברוחניות שלנו! רק בעזרת התפילה האישית אנחנו יכולים להתחזק באמונה, בביטחון בבורא עולם, בשמחה, בשלום בית ובכל תחום בחיים! רק בעזרת התפילה האישית אנחנו יכולים לתקן את עצמנו על הצד הטוב ביותר!
 
מאחלת לכולנו הצלחה רבה ובכרטיס למועדון הכי נחשב בעיר – מועדון גן עדן! 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. טליה לוי

ב' אב התשע"ד

7/29/2014

רחלי, אני אוהבת לקרוא את מאמרייך יש בהן להט יהודי פנימי.. אך חשוב להדגיש כי בכל יהודי בלי קשר למעשין יש את היחידה שבנפש שבזכותה משיח יבחר בו למועדון!! וזה המיוחד במשיח. אולי מי שיתאמץ יזכה בכרטיס vip. או מחלקת עסקים.

2. טליה לוי

ב' אב התשע"ד

7/29/2014

אך חשוב להדגיש כי בכל יהודי בלי קשר למעשין יש את היחידה שבנפש שבזכותה משיח יבחר בו למועדון!! וזה המיוחד במשיח. אולי מי שיתאמץ יזכה בכרטיס vip. או מחלקת עסקים.

3. טל

א' אב התשע"ד

7/28/2014

נראה לי מסוכן מה שאמרת! הרי אף פעם לא נגיע לשלמות אז מה?! אז הוא לא יבוא?! ומה עם הרצון שהמשיח יבוא מתוך שהשכינה בגלות!!!מה עם השכינה ?! נגיד לה תשארי שם עד שנתקן?! ומלבד זאת , כמה כבר אנו יודעים לתקו?! אנו צריכים לרצות ולהביע את הרצון העז בתפילה לקב"ה ובתחינה שינחנו בדרך אמת, מלבד פעולה של שיעורים וחיזוקים בתורה, אנחנו דור חלש, אבל גם דור חזק בכוח תפילתו, לבקש גאולה בחסד וברחמים, לאקמא שכינתה מעפרא! לד' יתברך, אין בית!זה לא שיקול: משתלם לי עכשיו משיח או לא?! גם מסיבה רוחנית,אלא יש לבקש שהשם יתן גאולה בחסד וברחמים ואין כמו רחמי השם יתבך לתת לנו את הגאולה בזמן הכי טוב!!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה